طرح تولید بیو ایمپلنت در کرمانشاه کلنگ زنی شد

طرح تولید بیوایمپلنت با حضور معاون وزیر صنعت و تجارت و رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، استاندار و جمعی از مسئولان استان در شهرک صنعتی زاگرس کرمانشاه کلنگ زنی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، در این مراسم غلامرضا شافعی ـ معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ـ گفت: در سال ۱۳۷۵ میزان تولید خودرو در کشور ۱۲۴ هزار دستگاه بود این در حالی است که این رقم در سال گذشته به یک و نیم میلیون دستگاه رسیده و این نشان دهنده رشد چشمگیر کشور در این حوزه است.

وی سطح خودروهای تولیدی در کشور را از نظر کمی و کیفی ارتقاء یافته قلمداد کرد و گفت: گرچه سطح کیفی خودرو های تولیدی در کشور با خودرو های کشورهای دیگر فاصله زیادی دارد، اما در سال های اخیر شاهد رشد قابل توجهی در زمینه کیفیت خودرو های تولیدی در کشور بوده ایم.

شافعی در ادامه در مورد مسائل و مشکلات پیش روی سازمان گسترش نوسازی صنایع سخن گفت.

در این مراسم محسن رستمی ـ سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه ـ نیز گفت: در حال حاضر بیش از ۹۰۰ واحد صنعتی با اشتغالزایی ۳۰ هزار نفر در استان کرمانشاه وجود دارد.

وی افزود: سال گذشته صادرات استان به عراق حدود دو و نیم میلیارد دلار بود که این رقم نیمی از صادرات به کشور عراق را شامل می شود.

رستمی ادامه داد: با توجه به اینکه این روند رشد صعودی دارد، امیدواریم در سال آینده شاهد میزان صادرات بیشتری باشیم.

در ادامه این مراسم دکتر صولت سنا مدیر پروژه ایمپلنت کرمانشاه و مدیرعامل شرکت دانش بافت با اشاره به اینکه این واحد براساس استانداردهای روز دنیا طراحی خواهد شد، ابراز داشت: فاز اول تولیدی این طرح که از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه می باشد در دهه فجر امسال به بهره برداری خواهد رسید.

وی در ادامه هدف این پروژه را دستیابی به شرایط زندگی بهتر برای بیماران قلمداد کرد و تصریح کرد: در این طرح اعضای مختلف بدن بیماران متوفی پس از اخذ مجوز برداشته می شود که این اعضا پس از فراوری قابل پیوند به بدن بیماران خواهد بود.

سنا با اشاره به اینکه در فاز اول این پروژه قطعات استخوانی، دریچه قلب و… مورد نیاز بیماران تولید می شوند، ابراز امیدواری کرد در فاز های بعدی تولید ارگان هایی مثل کبد اجرایی شود.

وی عنوان کرد: کیفیت محصولات تولیدی این واحد به حدی خواهد بود که قابل رقابت با انواع آمریکایی است.

سنا افزود: تمامی استانداردهای روز دنیا در تولید محصولات این واحد تولیدی لحاظ خواهد شد، تا جایی که به صراحت می توان گفت که بیماران در آینده ای نزدیک با آرامش خاطر می توانند از محصولات تولیدی این واحد استفاده کنند.

ظرفیت تولیدی این واحد تولیدی ۴۳۰ کیلوگرم بیو ایمپلنت استخوانی و ۱۰۷۰ عدد تاندون خواهد بود و اعتبار مورد نیاز این پروژه ۱۲ میلیارد ریال خواهد بود.

بیوایمپلنت ها تجهیزات پزشکی با منشاء اولیه بیولوژیکی هستند که در بدن کاشته می شوند و برای رفع نقص برخی اعضای بدن کاربرد دارند و به بدن پیوند زده می شوند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.