طرح جامع آب تدوین می شود/توافق ۱۰ میلیارد دلار آبی ایران و چین

نامجو با اشاره به اجرای شبکه های آبیاری و زهکشی، گفت: هم اکنون بسته ای با بیش از ۱۰میلیارد دلار اعتبار پیش بینی شده و در این زمینه با چینی ها توافقاتی نیز حاصل شده است.

به گزارش سرویس اقتصادی برنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، مجید نامجو با تاکید بر لزوم نگاه یکپارچه به تکمیل پروژه های نیرو در خصوص وضعیت طرح جامع آب کشور، گفت: طرح جامع آب کشور (یکی از با اهمیت ترین مراحل مدیریت صحیح منابع و مصارف آب کشور) در حال کار و بررسی است.

وزیر نیرو افزایش ۲ میلیون هکتاری سطح زیر کشت زمین های کشاورزی را یکی از زیرمجموعه های این طرح دانست و اظهار داشت: کارگروهی ویژه برای این موضوع تعریف شده و اختیار ویژه ای نیز به استانداران داده شد و امیدواریم این کار به خوبی پیش برود.

نامجو با اشاره به اجرای شبکه های آبیاری و زهکشی، گفت: هم اکنون بسته ای با بیش از ۱۰میلیارد دلار اعتبار پیش بینی شده و در این زمینه با چینی ها توافقاتی نیز حاصل شده است تا از فاینانس چین استفاده و شبکه های آبیاری و زهکشی پایین سدها انجام شود.

وی در ارتباط با روش تامین مالی اجرای پروژه انتقال آب خزر به مرکز کشور نیز ضمن اشاره به اینکه لوله های انتقال آب از مسیرهایی عبور می کند که پیش از آن لوله های نفت از آنجا عبور کرده است، خاطر نشان کرد: بخش عمده ای از منابع مالی تامین کننده این طرح بزرگ، فروش سهامی است که به قرارگاه خاتم الانبیاء به عنوان پیمانکار طرح واگذار می شود.

نامجو همچنین از وضعیت پروژه های آبی کشور خبر داد و اظهار داشت: در حال حاضر در بخش آب کشور، ۹۰۰ هزار میلیارد ریال کار در دست اجرا است که تامین مالی این پروژه ها مستلزم همکاری نزدیک دولت و مجلس است.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.