طرح جامع مالیاتی تامین کننده تمام تغییرات اقتصادی کشور است

معاون مالیات‌های مستقیم سازمان امور مالیاتی کشور اجرای طرح جامع مالیاتی را تامین کننده تمام تغییرات اقتصادی کشور دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) در آران و بیدگل، حسین وکیلی در مراسم آغاز به کار طرح استانداردسازی فرآیندهای مالیاتی (p.s.d)در شهرستان آران و بیدگل اظهار کرد: اصلاح نظام مالیاتی از زیرمحورهای مطرح شده در طرح بزرگ تحول اقتصادی در کشور است.

وی با بیان اینکه اجرای طرح جامع مالیاتی تامین کننده تمام تغییرات اقتصادی در کشور است، افزود: اجرای این طرح به قدری اهمیت دارد که باعث اصلاح کامل نظام مالیاتی در کشور می‌شود.

معاون مالیات‌های مستقیم سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به اینکه مالیات صرفا درآمدی برای دولت نیست، خاطرنشان کرد: مالیات در جایگاه کمک به دولت قرار دارد.

وکیلی اجرای طرح تحول نظام مالیاتی را از محورهای هفت گانه طرح تحول اقتصادی عنوان و تصریح کرد: مهم ترین فرازهای این طرح اصلاح قانون مالیات‌ها، اجرای مالیات بر ارزش افزوده، طرح جمع آوری اطلاعات مؤدیان مالیاتی و رعایت عدالت مالیاتی است.

به گزارش ایسنا؛ طرح جامع مالیاتی به طور آزمایشی درشهرستان های آران و بیدگل و شهرضا در استان اصفهان و استان های تهران و کرمانشاه درحال اجراست.

انتهای پیام


ایسنا

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. رضا نیکخوی منفرد:

    چرا اجرای طرح جامع مالیاتی جوابگو درنظام مالیاتی فعلی نیست
    بنام خدا
    چون هرقدر اطلاعات مالی قوی شفاف وصحیح باشد چون وارد بر قوانین آئینامه ها وبخشنامه های فعلی نظام مالیاتی می شود در مقررات حل می شود وجوابگوی هزینه های خود نخواهد بود درست مانند اینکه یک ساختمان کاملا فرسوده را رنگ ولعاب ظاهری به آن بزنیم اصلاحات کلی فعلی قوانین مانند اصلاحات قبلی سال ۱۳۸۰و۱۳۷۰ و۱۳۶۶چون مبتنی بر فرهنگ اسلامی نیست وبا کارشناسی های بسیار ضعیف وغیر واقع بینانه انجام گرفته است نمی تواند اثرچندان مثبتی داشته باشد اگر طرح جامع مالیاتی بر قانون مالیات اسلامی عرضه واجرا شود در کمترین زمان ممکن فقرریشه کن .وکشور آباد خواهد شد ونیازی به فروش نفت نیزنخواهد بود کافی است از افرادی که بعد از انقلاب اسلامی مولتی میلیاردر شده اند یک خمس یا دوخمس ازدارائییشان اخذ گردد
    رضا نیکخوی منفرد نگارنده پیش نویس قانون مالیات اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.