طرح جدید وزارت صنعت برای پایش انبارها/ کنترل موجودی کالای سردخانه‌ها و باراندازها

حسن رادمرد در گفتگو با مهر با اشاره به طرح جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت برای پایش موجودی انبارها و کارخانجات در کشور گفت: بر این اساس موجودی انبارها و سردخانه‌ها به صورت منظم به وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام خواهد شد.

سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: بر اساس این طرح، سامانه‌ای طراحی شده و در حال تکمیل است که اتوماتیک‌وار، تمامی انبارها و سردخانه‌های کشور را پایش می‌کند؛ به نحوی که دولت به درستی می‌داند که موجودی کالای کشور در کف بازار، دپوی انبارها و باراندازها به چه میزان است.

وی تصریح کرد: این سامانه در روزهای آینده راه‌اندازی خواهد شد و موجودی کالای تمامی انبارداران، سردخانه‌داران و باراندازهای بزرگ در مورد اشخاص حقیقی و حقوقی به صورت روزانه پایش و اطلاعات آن ثبت خواهد شد.

به گفته رادمرد، راه اندازی این سامانه به عنوان یکی از زیرساختهای نظام توزیع مطرح است که بر اساس آن، تمامی صاحبان کالا و انبارداران و سردخانه داران مکلفند همکاری لازم را با آن داشته باشند.

این مقام مسئول در وزارت صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: در این میان اتحادیه‌های مربوطه به کار آنها نظارت خواهند داشت و در بعدی وسیعتر، سازمان های صنعت، معدن و تجارت استانها از طریق معاونان بازرسی خود و با همکاری سازمان تعزیرات این کار را مورد پایش قرار می‌دهند، ضمن اینکه تیم های مشترک بازرسی نیز کنترل های رندومی را از انبارها و سردخانه ها انجام خواهند داد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.