طرح حمایت از تولید ملی هفته آینده در صحن علنی مجلس

۱۸م آذر ،

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس از ارایه طرح حمایت از تولید ملی به صحن علنی مجلس طی هفته آینده خبر داد.

الیاس طاهری در گفتگو با خبرنگار اقتصادیممتازنیوز، با بیان این مطلب افزود: هم اکنون صنایع مختلف با چالش های متعددی از جمله تأمین سرمایه در گردش، مالیات، تأمین اجتماعی و مسایل حقوقی مواجه می باشند که سعی شده در طرح جامع حمایت از تولید ملی راهکارهای مناسب برای رفع آن مطرح شود.

وی ادامه داد: در همین راستا یکی از پیشنهادات مهم مطرح شده در این طرح کاهش مالیات حوزه صنعت از ۳۰ درصد به ۲۵ درصد است که اجرایی شدن آن بخش عمده ای از مشکلات فعالان تولیدی را برطرف می کند.

وی ادامه داد: کاهش مالیات، رفع مشکلات مربوط به تأمین اجتماعی و رفع مسایل حقوقی تولیدکنندگان از جمله پیشنهاداتی است که در این طرح عنوان شده است.

طاهری تصریح کرد: هم اکنون فعالان صنعتی که بدهی های قطعیت نیافته دارند اجازه خروج از کشور ندارند که در این طرح پیشنهاد شده تنها اشخاصی که بدهی قطعیت یافته با مبلغی بیشتر از ۲ میلیارد تومان دارند ممنوع الخروج باشند.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن اظهار داشت: همچنین در این طرح عنوان شده که روند پرداخت مطالبات فعالان تولیدی از بخش دولت نیز همانند بدهی های واحدهای تولیدی تسریع یابد.

طاهری افزود: در سال حمایت از تولید ملی، بسیاری از صنایع با مشکلات مالی مواجه می باشند که باید با ارایه طرحی جامع و راهکارهایی مناسب به رفع آن کمک کرد تا شاهد توسعه و رونق اقتصادی در کشور باشیم.

وی خاطرنشان کرد: این طرح فردا در کمیسیون صنایع و معادن بررسی می شود و هفته آینده برای بررسی کلی به صحن علنی مجلس می رود./عب


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.