طرح حمایت از تولید ملی و ایجاد تسهیلات به زودی تهیه می‌شود/نگاه‌ها به حوزه تولید اصلاح شود

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس از تهیه طرح حمایت از تولید ملی و ایجاد تسهیلات خبر داد و گفت: این طرح در حوزه مالیات،‌ بیمه و برخی تسهیلات سه ساله تهیه شده است.

رضا رحمانی نماینده تبریز،‌آذرشهر و اسکو در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران از تهیه طرح حمایت از تولید ملی و ایجاد تسهیلات خبر داد و گفت:‌این طرح تا هفته آینده تقدیم مجلس خواهد شد.

وی افزود: در این طرح  نظر بر این است با استناد به شرایط جدید و اقتصاد مقاومتی بستری را تهیه کنیم تا برخی تسهیلات سه ساله و تشویقاتی در حوزه مالیات، بیمه و جاهایی که مشکلات وجود دارد ارائه شود.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن با اشاره به ضمانت اجرایی این طرح گفت: یکی از دغدغه‌های مهم ما عدم اجرای قوانین بسیار خوب و مادر در این زمینه است چرا که در قانون بودجه ۹۱ احکام عالی بسیار خوبی داشتیم که عملیاتی نشد.

رحمانی  گفت:‌قانون استفاده حداکثر از ساخت داخل، قانون بهبود فضای کسب و کار، قانون پنجساله پنجم توسعه و قانون بودجه سال جاری از جمله قوانین مادری هستند که به خوبی اجرا نشده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد:‌معتقدیم مشکل قانونی در زمینه تولید وجود نداشته و باید نگاه‌ها به حوزه تولید اصلاح شود به طوری که به بخش تولید باید به عنوان موتور اقتصادی نگاه شود.

نماینده تبریز در خانه ملت افزود: امیدواریم این طرح بتواند گامی مثبت در این راستا بردارد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.