طرح دخالت نظامی آمریکا و غرب در سوریه برای دلگرمی جبهه معارضه است/ اولین قربانی دخالت‌ها امنیت اسرائیل خواهد بود

۱۱اردیبهشت،

معاون امور بین‌الملل رئیس‌مجلس، دخالت نظامی آمریکا و غرب در سوریه به بهانه اتهام استفاده از سلاح‌های شیمیایی توسط دولت بشار اسد را فاکتور جدیدی برای دلگرمی جبهه معارضین خواند و گفت: در صورت این اتفاق اولین قربانی، امنیت رژیم غاصب اسرائیل خواهد بود.

 “حسین شیخ‌الاسلام” معاون امور بین‌الملل رئیس‌مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانیممتازنیوز، طرح اتهام استفاده از سلاح‌های شیمیایی توسط دولت بشار اسد و دخالت نظامی آمریکا و غرب در سوریه به این بهانه را فاکتور جدیدی برای دلگرمی جبهه معارضه خواند و گفت: برای روشن شدن این قضیه باید دید از این اتهام چه کسی سود می‌برد، آیا دولت بشار اسد در استفاده از سلاح‌های شمیایی سود خواهد برد یا جبهه معارضه و خط اسرائیلی- آمریکایی – عربی که جبهه معارضه را پشتیبانی می‌کنند.
 
وی در ادامه با اشاره به پیش‌روی‌های نظامی دولت بشار اسد و عقب‌نشینی معارضین در سوریه، افزود: ایجاد اختلاف جدی در جبهه معارضه که منجر به تضعیف بیشتر معارضین شده، به دلیل است آن است که “جبهه النصره” و “لواء التوحید” رسما وابستگی خود را به القاعده اعلام کرده‌اند که این مورد به ناچار سبب جدایی آنها از معارضه سوریه شده است، چراکه آنها بر اساس تعریف آمریکا، تروریست می باشند.
 
شیخ‌الاسلام در ادامه تصریح کرد: با توجه به این مسئله آقای “الجولانی” که ریاست” جبهه‌النصره” را بر عهده دارد، رسما با آقای “ایمن‌ظواهری”  و آقای “البغدادی “که رئیس القاعده عراق است بیعت کرده و امارات اسلامی عراق و شام را اعلام کرده‌اند.
 
وی ادامه داد: یعنی القاعده عراق و القاعده سوریه با هم متحد شده و امارات اسلامی عراق و شام را اعلام کرده‌اند که این مسئله سبب شده، جبهه معارضه سوریه که تا الان تروریستی-نظامی عمل می‌کرده، تبدیل به “جیش‌الحر” شود که توسط امریکا و اسرائیل پشتیبانی می‌شود، چراکه در سابق اقدامات نظامی در سوریه توسط “جبهه‌النصره” انجام می‌شده که جدایی این جبهه از معارضین  سبب تضعیف جبهه معارضه شده است.
 
معاون امور بین‌الملل مجلس در ادامه با اشاره به پیش‌روی‌های ارتش دفاع ملی سوریه، اظهار داشت: با توجه به موفقیت‌های ارتش ملی دفاع سوریه، آمریکا، ترکیه و برخی شیوخ عرب که از جبهه معارضین پشتیبانی می‌کردند، اهداف خود را دست‌نیافتنی دیدند، لذا فاکتور جدیدی تحت‌ عنوان استفاده دولت بشار اسد از سلاح‌های شیمیایی را مطرح کردند تا با استفاده از سابقه این موضوع در عراق بتوانند حداقل دلگرمی به جبهه معارضین بدهند.
 
وی تصریح کرد: البته در صورت چنین اتفاقی دست دولت سوریه هم بسته نخواهد بود و امنیت رژیم اشغالگر قدس اولین قربانی خواهد بود که با توجه به مخالفت‌های چین و روسیه در برابر توطئه‌های آمریکا، انگلیس و فرانسه این موضوع تنها در حد شعاری برای دلگرمی جبهه معارض است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.