طرح دوباره استیضاح وزیر کار به دلیل ابقای مرتضوی/این بار سرانجام استیضاح چه می​شود؟

هرچند برخی از نمایندگان عنوان می‌کنند که زمان زیادی از ماجرای استیضاح شیخ الاسلامی به دلیل انتصاب مرتضوی گذشته و برای استیضاح مجدد وزیر کار باید دلایل دیگری وجود داشته باشد و طبق قانون مراحل استیضاح وزیر کارباید طی شود اما خبرهایی مبنی بر تلاش نمایندگان برای طرح مجدد این مسئله در مجلس به گوش می‌رسد.

عوض حیدر پور با تاکید بر صحت این خبر گفت: بعد از تعطیلات مجلس این موضوع در دستور کار نمایندگان قرار خواهد گرفت و نمایندگانی که در مجلس هشتم پیگیر این مسئله بودند مجددا این طرح را اعلام خواهند کرد. وی که خود یکی از امضا کنندگان استیضاح وزیر کار در دور هشتم مجلس به شمار می‌رود افزود: مرتضوی در چندماه حضور خود اقداماتی نیز انجام داده است و ما مصمم هستیم طرح استیضاح را بار دیگر با اضافه کردن این مسائل به جریان بیندازیم. در این میان شاهد نظرات مختلفی در بین نمایندگانی بودیم که به نوعی اعلام کننده و امضا کننده استیضاح وزیر کار بودند، برخی از نمایندگان بر این عقیده هستند که با توجه به قولهایی که مرتضوی در سمت ریاست تامین اجتماعی به کارگران داده است باید ماند و فعالیت وی را ارزیابی کرد.

نادر قاضی پور که یکی دیگر از امضا کنندگان استیضاح وزیر کار در دوره قبلی مجلس بوده نیز تاکید می‌کند: من خودم از امضا کنندگان طرح استیضاح بوده و به شدت نیز پیگیری این مسئله را انجام می‌دادم اما برخی از نمایندگان با این مسئله سیاسی برخورد کردند.

وی با اشاره به اینکه آقای توکلی هم از نمایندگانی بود که این مسئله را پیگیری می‌کرد گفت: اعتبار نامه او به تازگی تایید شده است و باید دید وی بعد از تعطیلات چه تصمیمی برای استیضاح دارد. نماینده ارومیه با تاکید براینکه تاکنون‌مرتضوی قول‌هایی را به کارگران داده که بد هم نبوده است، افزود: نباید فراموش کرد که مسئولین تامین اجتماعی را نمایندگان کارگران، کارفرمایان و دولت انتخاب می‌کنند اما در باره مرتضوی این امر یک طرفه انجام شد.

حسینعلی شهریاری نیز که از دست همکاران خود به دلیل پس گرفتن امضای استیضاح وزیر کار در مجلس هشتم دلخور است می گوید: من امضا کننده استیضاح بودم و بر سر حرف خود ایستادم و امضایم را پس نگرفتم اما به دلیل عدم هماهنگی، برخی از نمایندگان امضای خود را پس گرفتند و استیضاح از رسمیت خارج شد. به همین دلیل اگر مجددا این طرح در مجلس مطرح شود استیضاح را امضا نمی‌کنم.

/۲۹۲۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.