طرح دوخطه کردن ۱۵۰۰ کیلومتر راه ریلی آغاز می شود

عملیات دوخطه کردن ۱۵۰۰کیلومتر از خطوط ریلی کشور با هدف رونق اقتصادی و افزایش سهم راه‌آهن در جابه‌جایی کالا و مسافر به زودی آغاز می شود.

به گزارش سرویس اقتصادیممتازنیوز، طالب زارع  قائم‌ مقام راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با اعلام این خبر گفت: در آینده نزدیک۱۰ هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران منتشر خواهد شد که نقش به‌سزایی در تسریع روند دوخطه شدن خطوط موجود راه‌آهن کشور خواهد داشت.

زارع افزود : دوخطه شدن خطوط راه‌آهن، موجب تقویت ظرفیت باری کشور  می شود.
وی با تاکید بر اینکه صنعت حمل‌و ‌نقل ریلی کشور بعد از برنامه چهارم توسعه، سرعت شتابانی به خود گرفته است، افزود: با گذشت یک قرن از فعالیت این صنعت، راه‌آهن با قدرت تحریم‌ها را پشت سر گذاشته و امروز ظرفیت‌های خوبی در این حوزه ایجاد شده است.

زارع گفت : خصوصی‌سازی و چابک‌سازی راه‌آهن با جدیت دنبال می‌شود و تاکنون ۱۰۰‌درصد ناوگان مسافری و بیش از ۹۵ درصد ناوگان باری به بخش خصوصی واگذار شده است.

وی با تاکید بر اینکه در حال‌حاضر ۲۷ شرکت فعال خصوصی در ناوگان ریلی کشور درحال فعالیت است ، گفت: متناسب با خصوصی‌سازی و واگذاری مالکیت‌ها به بخش خصوصی شاهد کاهش ۷۵‌درصدی پست‌های ستادی و به طور متوسط کاهش ۴۰‌درصدی نیروی انسانی در شبکه ریلی کشور هستیم.

قائم‌مقام راه‌آهن خاطر نشان کرد: این نیروهای انسانی در چارچوب  تقویت بخش ریلی خصوصی از بدنه دولتی خارج شدند و با پیوستن به شرکت‌های خصوصی گام موثری در تقویت حضور بخش غیر‌دولتی راه آهن برداشته شد.

زارع همچنین با اشاره به اینکه در طول سال گذشته در بخش جاده‌ای بیش از ۲۰هزار نفر در سوانح جان خود را از دست داده‌اند ، افزود: آمار تلفات در حوزه ریلی تنها ۵۸ نفر بوده است که نشان از ایمنی ناوگان حمل‌ونقل ریلی دارد.

‌وی اعلام کرد : عملیات اجرایی دوخطه کردن راه آهن قم – اراک به محض تخصیص منابع اعتباری آغاز خواهد شد./عب


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.