طرح زها حدید برای استادیوم ملی ژاپن تایید شد (عکس)

علمولوژی: شاید شکل طراحی «زها حدید» شبیه کلاه کاسکت دوچرخه باشد اما شورای ورزشی ژاپن طرح او را به عنوان طرح جدید استادیوم ملی ژاپن که باید تا ۲۰۱۹ ساخته شود، پذیرفت. ژاپنی ها امید دارند این استادیوم ۸۰ هزار نفری شانس توکیو برای کسب میزبانی المپیک تابستانی ۲۰۲۰ را افزایش دهد.
زها حدید یک آرشیتکت عراقی – بریتانیایی ۶۲ است که با طراحی هایی که داشته جوایز ارزنده بین المللی بسیاری را از آن خود ساخته است. از معروفترین جوایزی که حدید تصاحب کرده می توان به «جایزه معماری پریتزکر» اشاره کرد که هر ساله از سوی بنیاد هایت به یک معمار زنده اعطاء می شود. این جایزه برترین جایزه معماری در دنیا محسوب می شود.
طراحی این استادیوم ۸۰ هزار نفری با یک سقف جمع شدنی می تواند برنده رقابت های بین المللی در تصاحب میزبانی المپیک باشد. این استادیوم از لحاظ جمعیتی همان تعدادی را در خود جای می دهد که استادیوم المپیک لندن.
قرار است برای ساخت این استادیوم ۱٫۶ میلیارد دلار هزینه شود و در سال ۲۰۱۹ بهره برداری شود. این استادیوم در همان مکانی که استادیوم المپیک فعلی ژاپن – همان استادیومی که برای المپیک سال ۱۹۶۴ ساخته شد – قرار دارد، ساخته خواهد شد. گفته می شود استادیوم قبلی در سال ۲۰۲۲ تخریب خواهد شد.

در زیر شما را به دیدن عکس های این طراحی دعوت می کنم:


نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.