طرح ساماندهی شاخص‌های امور جوانان به شورای عالی جوانان ارائه شد

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ دوشنبه ۱۵آبان۹۱،

45a8765d243eb4993810bb2f4c53139e-1.jpg

رییس مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی وزارت ورزش و جوانان از ارائه طرح ساماندهی شاخص‌های امور جوانان در ۱۸ محور به شورای عالی جوانان خبر داد.

محمد تقی حسن‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار«جوانان» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، افزود: به استناد ماده ۴۱ قانون برنامه پنجم توسعه باید شاخص‌های مربوط به مسائل جوانان مشخص می‌شد و این شاخص‌ها وظایف دستگاه‌ها و سازمان‌هایی را که مسائل مربوط به جوانان را برعهده دارند، مشخص می‌کند.

وی ادامه داد: طرح ساماندهی شاخص‌های امور جوانان در ۱۸ محور وظایف و مسوولیت دستگاه‌ها را در امور مربوط به جوانان مشخص می‌کند و محورهای ۱۸ گانه این طرح، هویت دینی – ملی – انقلابی، آموزش – دانش – پژوهش، مشارکت، خانواده، ازدواج و طلاق، اوقات فراغت، رفاه و تامین اجتماعی، بهداشت و سلامت با تاکید بر ابعاد جسمانی – روانی – اجتماعی، مسکن، اشتغال و مهارت‌آموزی، ساخت و منابع، تهاجم فرهنگی و جنگ نرم، اخلاق و تربیت، فضای مجازی رسانه و ارتباطات، جرایم و دادرسی، تربیت‌بدنی و ورزش، جمعیت و مهاجرت – خلاقیت – ابتکار می باشند.

حسن‌زاده اظهار نمود: طرح ساماندهی شاخص‌های امور جوانان حداکثر تا یک ماه دیگر باید در شورای عالی جوانان تصویب و به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ شود.

وی ابلاغ طرح ساماندهی شاخص‌های امور جوانان را وظیفه دولت و نظارت، پیگیری و گزارش تفسیری‌گیری در این زمینه را وظیفه وزارت ورزش و جوانان دانست و عنوان نمود: وزارتخانه موظف است برعملکرد و اقدامات دستگاه‌ها نظارت کند.

رییس مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی وزارت ورزش و جوانان در پایان با اشاره به اینکه شورای عالی جوانان بالاترین مرجع تصمیم‌گیری در حوزه جوانان است، تاکید نمود: پس از تصویب و ابلاغ طرح ساماندهی شاخص‌های امور جوانان توسط شورای عالی جوانان، دستگاه‌ها و سازمان‌ها موظف به اجرای آن می باشند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.