طرح ساماندهی پرداخت‌های ریز

۲۴اردیبهشت،

بحث ساماندهی پرداخت‌های ریز زیر ۱۰ هزار یا ۲۰ هزار تومان را در برنامه داریم که تحت عنوان کیف پول الکترونیکی شناخته می‌شود.
ناصر حکیمی مدیر کل فناوری اطلاعات بانک مرکزی درگفت‌وگو با (ایسنا) با بیان اینکه زیرساخت‌های سامانه‌ پرداخت الکترونیکی تا یک یا دو ماه دیگر آماده می‌شود، افزود: در این مقوله، کیف پول تلفن همراه، کیف پول‌هایی که در قالب کارت‌های هوشمند ارائه خواهد شد و هم اعتباراتی که به صورت شبکه‌ای قابل استفاده است گنجانده می‌شود.
حکیمی افزود: این سامانه می‌تواند تسهیلاتی را برای کسانی که در اینترنت خرید‌های جزیی دارند بدون استفاده از کارت بانکی فراهم کند که ریسک استفاده از کارت بانکی در فضای مجازی به حداقل خود می رسد.
مدیر کل فناوری اطلاعات بانک مرکزی با بیان اینکه موضوع دوم که مصوب شورای پول و اعتبار است، سامانه‌ مدیریت اسناد بانکی است، گفت: ساختاری طراحی می‌شود که تقاضا برای درخواست دسته چک و احراز هویت اعتباری و شخصی فرد از طریق اینترنت انجام شود.
حکیمی از ویژگی‌های این چک را استفاده از شاخصه‌های امنیتی، کاغذ مخصوص، ویژگی‌های چاپ و ۲ بار کد که مشخصات صاحب حساب در آن وجود دارد، عنوان کرد.
وی درادامه تاکید کرد: با توجه به اینکه بخش بسیاری از مبادلات همچنان از طریق چک صورت می‌گیرد، این ابزار نقل و انتقال قابل حذف نیست.


iTanalyze.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.