طرح «شعر نوجوان» روی میز مدیریت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

مریم فرخی، سرپرست امور انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در گفتگو با خبرنگار مهر درباره طرح «شعر نوجوان» که از سوی مدیرعامل کانون مطرح شده است، اینگونه گفت: این ایده چندی پیش از سوی آقای رضایی مدیرعامل کانون و در دیدار با اعضای نوجوان برگزیده کانون‌های استان کرمانشاه مطرح شد.

وی ادامه داد: پس از مطرح شدن این ایده، شورای شعر کانون هم طرحی را مبتنی بر «شعر نوجوان» تهیه و به مدیریت ارائه کرد که پشتوانه این طرح نیازسنجی از کودکان و نوجوان بوده است. مبتنی بر این طرح ما پیشنهاد اجرایی شدن تدوین و چاپ مجموعه «شعر نوجوان» را ارائه کردیم.

سرپرست امور انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با تاکید بر نیاز جامعه کودک و نوجوان به شعر بیان کرد: نیازسنجی‌ها نشان از این دارد که چاپ مجموعه شعرهایی برای بچه‌ها یک ضرورت است و کانون نیز همچون همیشه در این مسیر گام برخواهد داشت.

فرخی افزود: ما طرح را برای مدیریت فرستاده‌ایم و از آنجا که مدیرعامل کانون خود بر این موضوع تاکید داشته، به نظر می‌رسد طرح در نهایت تصویب و اجرایی شود و جزئیات آن را پس از تصویب اعلام خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۷۰ شاعر در این طرح معرفی شده‌اند، گفت: گرچه ما در کانون با شاعران زیادی در ارتباط هستیم و از این نظر با مشکل روبه‌رو نمی‌شویم، ولی جریان شعر یک جریان جوششی است و نمی‌شود ما سوژه‌ای را سفارش داده و از شاعر بخواهیم چند ماه دیگر یک کتاب شعر تحویلمان بدهد. به همین دلیل طرح «شعر نوجوان» برای اجرایی شدن نیاز به وقت کافی دارد.

سرپرست امور انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اضافه کرد: وقتی در کتاب یک شاعر ۱۲ قطعه شعر آمده است، گاه برای تدوین آن و آوردن این تعداد شعر بیش از یک سال وقت گذاشته است و ما باید این مسایل را در نظر بگیریم.

فرخی در پایان، شاعران کشور ما را شاعرانی دانست که همواره دغدغه کودک و نوجوان دارند و قطعا در اجرایی شدن این طرح به کانون کمک خواهند کرد.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان پیش از این طرح‌هایی چون رمان و نمایشنامه نوجوان را تجربه کرده است و حال باید دید طرح «شعر نوجوان» چگونه و کی اجرایی خواهد شد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.