طرح شمس ایرانیان گامی در جهت نوسازی بافت‌های فرسوده

فروردین ۱۴۰۳

طرح شمس ایرانیان با همکاری شرکت توسعه مسکن ایرانیان و سازمان نوسازی شهر تهران وامتیازات آن در بانک شهر در منطقه ۱۶ به مرحله اجرا گذاشته شده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، موضوع فرسودگی ساختمان‌ها و تمهیدات ناشی از قرار گرفتن ۷۰ درصد از مساحت کشورمان بر روی خط زلزله، عرضه سنتی و غیر انبوده و عدم رعایت دقیق استانداردهای موثر بر استحکام و کیفیت واحدهای مسکونی و تقاضای رو به رشد مسکن، مسئله مسکن را به یک مسئله‌ی ملی و استراتژیک در جغرافیای کشورمان تبدیل نموده است.
شهردار منطقه ۱۶ در این باره گفت: بدین منظور طرح تولید انبوده مسکن محلی در منطقه ۱۶ در حال اجرا است.
سید محسن اسدی در خصوص این طرح افزود: براساس این طرح مردم و بخش خصوصی برای سپرده‌گذاری سرمایه‌های خرد و کلان خود به صورت ۵ ساله به بانک شهر مراجعه می‌کنند که ضمن بهره‌مندی از سود سپرده و افزایش سرمایه خود، از  این پول به عنوان منابع سرمایه‌گذاری نوسازی استفاده خواهد شد.
وی تصریح کرد: با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و جذب منابع و اعتبارات می‌توان روند نوسازی بافت فرسوده را احیاء کرد.
همچنین معاون مالی و اداری منطقه ۱۶ از چگونگی بهره‌مندی از امتیازات طرح شمس ایرانیان خبر داد و اظهار کرد: ابتدا مراجعه به دفتر مرکزی شرکت توسعه مسکن ایرانیان با همراه داشتن اصل کارت ملی و شناسنامه و یک قطعه عکس، تکمیل فرم‌های مربوطه و دریافت معرفی‌نامه طرح شمس ایرانیان و سپس مراجعه به بانک شهر شعبه پارک بهمن به منظور افتتاح حساب سپرده‌ی مشترک و افتتاح حساب پس انداز کوتاه مدت با سود سالیانه ۲۶ درصد است.
خسروی در پایان به شرایط طرح شمس ایرانیان اشاره و خاطر نشان کرد: حداقل مبلغ سپرده‌گذاری هر سپرده‌ گذار ۱۰ میلیون ریال بوده و اصل گواهی سپرده حساب به عنوان وثیقه‌ی تسهیلات نزد بانک شهر نگهداری می‌شود و همچنین در صورتی که سپرده گذار قبل از ۳۶۵ روز از زمان افتتاح سپرده اقدام به برداشت سپرده‌ی خود نماید مشمول جرایم بانکی و عودت کل سود دریافتی بابت قرض‌الحسنه توسعه‌ای خواهد شد.
گفتنی است: طرح شمس ایرانیان در قالب ۷ هزار واحد نوسازی دریافت های فرسوده در مناطق ۱۵ و ۱۶ با سرعتی قابل قبول در حال انجام است./ف


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.