طرح شورای مجازی برای اینترنت داخلی

۳۰اردیبهشت،

رییس کمیسیون عالی تنظیم مقررات فضای مجازی گفت: راه اندازی نقطه تبادل ترافیک و کاهش قیمت پهنای باند مراکز داده سبب می گردد ظرفیت وسرعت شبکه اینترنت داخلی تقویت شود .
شورای عالی فضای مجازی سه ماه پیش مصوباتی را با موضوع تقویت ظرفیت اینترنت داخلی و حمایت از انتقال میزبانی وب پایگاه اینترنتی های اینترنتی به داخل کشور تصویب کرد. کمیسیون عالی تنظیم مقررات فضای مجازی نیز با الزام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و با هدف راه‌اندازی نقطه تبادل ترافیک (IXP) و کاهش قیمت پهنای باند مراکز داده، سیاستهای شورای عالی را تاحدودی محقق کرده است.
به گزارش روابط عمومی مرکز ملی فضای مجازی، ‘علیرضا شاه‌میرزایی’ از تصویب مقررات راه‌اندازی IXP در کمیسیون عالی تنظیم مقررات فضای مجازی خبر داد و گفت: این مقررات در اسفند ماه سال ۹۱ به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ابلاغ شد و یک ماه مهلت داده شده بود تا نسبت به راه‌اندازی اولین نقطه در تهران اقدام شود.
به گفته وی پس از تهران نقاط تبادل ترافیک در بعضی استان‌های مهم کشور نیز راه‌اندازی می گردد.
شاه میرزایی افزود : وزارت ارتباطات نیز راه‌اندازی این نقاط را برعهده شرکت ارتباطات زیرساخت قرار داده است و متخصصان این شرکت نیز به تازگی از ایجاد آن خبر داده اند.
معاون مرکز ملی فضای مجازی خاطرنشان کرد : راه‌اندازی این نقاط سبب جدا شدن ترافیک داخلی از گیت‌وی (gate way ) ارتباطات بین‌الملل می گردد.در کشورهای مختلف، IXP مدتهاست اجرایی شده و مردم از مزایای آن استفاده می کنند از این رو درایران نیز باید نقاط تبادل ترافیک ایجاد شود.
وی همچنین خبراز ابلاغ مصوبه دیگری داد که در آن قیمت پهنای باند برای مراکز داده باید با یک‌دهم تعرفه موجود و به صورت نامتقارن محاسبه شود.


iTanalyze.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.