طرح صیانت از سرمایه انسانی صنعت فاوا

۱۸خردادماه،

سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران از تمام شرکت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات – فاوا – دعوت کرد تا علاوه بر اعلام نظرات خود، به میثاق “صیانت از سرمایه انسانی صنعت فاوا” بپیوندند.
به گزارش خبرنگار مهر، اولین نشست بررسی طرح “صیانت از سرمایه انسانی صنعت فاوا” با هدف بررسی ابعاد ساماندهی جابه‌جایی نیروی انسانی و حفاظت از دانش شرکت‌های فاوا با حضور جمعی از شرکت‌های عضو سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران برگزار شد.
در این نشست آزاده داننده، رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، با اشاره به مشکل جابه‌جایی بی رویه نیروی انسانی در شرکت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات گفت: طرح این مشکل درسه دوره قبل هیات مدیره سازمان نظام صنفی رایانه ای، همواره مدنظر بوده اما با درخواست برخی از اعضا، تحقیقات جدی‌تری برای ارائه راهکار انجام شد که درنهایت هیات مدیره موفق شد پیش‌نویسی با عنوان طرح “صیانت از سرمایه انسانی صنعت فاوا” ارائه کند.
وی ادامه داد: قصد داریم با دعوت از شرکت‌های فاوا و براساس اجماع نظرات آنها، طرح صیانت از سرمایه انسانی صنعت فاوا را تکمیل و نهایی کنیم. امیدواریم این طرح به عنوان یک میثاق مشترک مورد پذیرش اعضا صنف قرار گیرد تا چارچوب مشخصی برای ساماندهی جابه‌جایی نیروی انسانی تعیین شود.
همچنین رضا کرمی، مسئول کمیسیون نرم‌افزار سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران با بیان اینکه این طرح برای ضابطه‌مند کردن انتقال نیروی انسانی در حوزه فاوا تصویب شده، گفت: در این طرح، به مسائلی همچون اصل آزادی انتخاب شغل و همچنین اصل خودداری از زیان‌رسانی به حقوق شرکت‌های فاوا توجه کافی شده است.
کرمی درخصوص اهداف طرح صیانت از سرمایه انسانی صنعت فاوا ادامه داد: هدف از ایجاد این طرح به هیچ وجه ایجاد ممنوعیت و محدودیت در جابه‌جایی نیروی انسانی شرکت‌ها نیست بلکه فراهم کردن شرایط رقابت منصفانه و عادلانه میان اعضا در زمینه جذب نیروی انسانی متخصص و ایجاد سازوکاری برای حفظ سرمایه فکری و انسانی شرکت‌های عضو از طریق ساماندهی انتقال نیروی انسانی، مهم‌ترین اهداف این طرح می باشند.
نائب رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران با بیان اینکه شرکت‌های عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای می‌توانند به صورت داوطلبانه به میثاق صیانت از سرمایه انسانی صنعت فاوا بپیوندند، خاطرنشان کرد: شرکت‌هایی که این میثاق را می‌پذیرند متعهد می‌شوند درصورت استخدام کارشناسانی که قبلا در استخدام سایر شرکت‌های عضو میثاق بوده‌اند، از عدم افشا و استفاده از اسرار تجاری و دانش فنی اختصاصی کسب شده متعلق به کارفرمایان سابق اطمینان حاصل کنند؛ همچنین این شرکت‌ها متعهد می‌شوند در هنگام جذب و بکارگیری نیروی انسانی جدید و پیش از انعقاد قرارداد استخدامی، با استعلام از دبیرخانه سازمان نصر از رضایت و موافقت کارفرمای سابق شخص نسبت به انتقال به محل جدید اطمینان حاصل کنند.


iTanalyze.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.