طرح مسکن مهر در سال ۹۵ به اتمام خواهد رسید

گردآوری توسط گروه اخبار اقتصادی ممتاز نیوز

اقتصاد > مسکن – مهر نوشت:

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر گفت: در طول فعالیت دولت تدبیر و امید و طی یک سال و نیم اخیر ۴۵۰ هزار واحد مسکن مهر تکمیل شده است.

احمد اصغری مهرآبادی چهارشنبه شب در جلسه شورای مسکن استان هرمزگان، عنوان کرد: سیاست دولت یازدهم تکمیل پروژه مسکن مهر است و رئیس جمهوری هم بر کمک همه برای اتمام این پروژه تاکید داشته است اما وزارت راه و شهرسازی به تنهایی قادر نیست این حجم از کار را انجام دهد.

وی با بیان اینکه قانون اساسی دولت ها را برای فراهم کردن زمینه مسکن دار شدن مردم مکلف کرده است، افزود: در طول فعالیت دولت تدبیر و امید و طی یک سال و نیم اخیر ۴۵۰ هزار واحد مسکن مهر تکمیل شده و در مجموع تا پایان امسال به بهره برداری می رسد که جمعیتی نزدیک به یک و نیم میلیون نفر تحت پوشش این واحدها قرار می گیرند.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر افزود: برای خدمات زیربنایی و روبنایی مسکن مهر جلسات متعدد برگزار کرده ایم که بالغ بر پنج هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان برای تامین خدمات زیربنایی طرح مسکن مهر در کشور نیاز داریم.

اصغری مهرآبادی تصریح کرد: برای تامین خدمات خدمات روبنابی مسکن مهر در کشور همچون مدرسه، مسجد و کلانتری و سایر موارد نیز پنج هزار میلیارد تومان نیاز است و انتظار داریم همه به این پروژه بزرگ کمک کنند.

وی در ادامه سخنان خود بیان داشت: از مجموع دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکن مهری که ساخت آن در کشور آغاز شد تاکنون کار ساخت یک میلیون و ۷۲۰ هزار واحد به اتمام رسیده و یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد افتتاح شده است.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر خاطرنشان کرد: در دهه فجر سال جاری برای افتتاح ۲۰۰ هزار واحد مسکن مهر در سراسر کشور برنامه ریزی شده بود که با هفت هزار واحدی که در هرمزگان به بهره برداری می رسد تعداد واحدهای افتتاح شده به ۱۱۱ هزار می رسد و مابقی نیز تا پایان سال ۹۳ افتتاح می شود.

اصغری مهرآبادی اظهار داشت: برنامه وزارت راه و شهرسازی اتمام پروژه مسکن مهر تا پایان سال ۹۴ است اما به احتمال فراوان بیش از ۹۰ درصد این واحدها تا پایان ۹۴ تکمیل می شود و مقدار باقی مانده در سال ۹۵ تکمیل و این طرح به اتمام خواهد رسید.

۲۳۲۳


RSS
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.