طرح مشترک ایدرو و دانشگاه سهند تبریز جهت تولید کاتالیست خودرو

رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) گفت: این سازمان و دانشگاه صنعتی سهند (تبریز) طرح مشترکی برای تولید کاتالیست خودروها را اجرا می کنند.

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از از سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران(ایدرو)، غلامرضا شافعی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه بازدید از دانشگاه صنعتی سهند افزود: طرح مذکور با استفاده از دانش فنی کسب شده توسط متخصصان و پژوهشگران حوزه کاتالیست دانشگاه سهند، اجرا خواهد شد.

وی تصریح کرد: اجرای این طرح، به دلیل کاهش آلاینده های خروجی خودروها، تاثیرات مثبت زیست محیطی فراوانی دارد.
رییس ایدرو اظهار داشت: ظرفیت تولید این طرح در فاز اول روزانه ۱۰۰ قطعه کاتالیست پیش بینی شده که با افزایش تولید، حجم زیادی از خودروهای تولید داخل خواهند توانست از این قطعه استفاده کنند.

براساس این گزارش ، در پایان بازدید از طرح های پژوهشی دانشگاه سهند که به تولید محصول منتهی شده یا در مرحله تحقیقاتی است از جمله طرح تولید بنزین سبز از متانول صنعتی، تولید بیوپلیمر از فاضلاب شهری و صنعتی، تولید سلول های خورشیدی، تولید غشاهای هالوفایبر با فناوری القای حرارتی و تولید پره های توربین تک کریستال، مقرر شد پس از تهیه طرح امکان سنجی، ایدرو برخی از این طرح ها را مورد حمایت قرار دهد./عب


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.