طرح “نظام جامع رسانه” در دستور کار “کارگروه هنر، رسانه و گردشگری” مجلس قرار دارد

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

سخنگوی کمیسیون فرهنگی با یادآوری تصویب کلیات طرح نظام جامع رسانه در این کمیسیون گفت: این طرح هم‌اکنون در دستور کار “کارگروه رسانه هنر و گردشگری” قرار دارد.

“حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی طاهری” سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، درباره آخرین وضعیت طرح نظام جامع رسانه در کمیسیون فرهنگی اظهار داشت: کلیات این طرح در کمیسیون فرهنگی به تصویب رسیده و هم‌اکنون این طرح در دستور کار “کارگروه رسانه هنر و گردشگری” قرار دارد.

وی با اشاره به پیشینه طرح نظام جامع رسانه یادآور شد: بر اساس بند (الف) ماده ۱۰ قانون برنامه پنجساله توسعه می‌بایست نظام جامعی برای رسانه‌های کشور تدوین شود، که بر این اساس مجلس هشتم طی جلسات مختلفی که با مسئولان ذیربط در وزارت ارشاد برگزار کرده، طی دو سال این طرح را آماده کرد و حدود ۲۰ ماده آن در کمیسیون فرهنگی تصویب شد، اما عمر این مجلس کفاف نداد و بررسی این طرح متوقف شد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی ادامه داد: همزمان با این طرح، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در حال آماده کردن لایحه‌ای برای ارائه به مجلس استف بنابراین مقرر شد تلفیقی از این لایحه و پژوهشی که مرکز پژوهش‌های مجلس انجام داده، در جلسات آینده کمیسیون فرهنگی مجلس ماده به ماده مورد بررسی کارشناسی قرار گیرد.

طاهری درباره لزوم تدوین طرح نظام جامع رسانه‌ای، اظهار داشت: قانونی که در ارتباط با رسانه‌ها و به‌ویژه مطبوعات داریم مربوط به قبل از انقلاب است که پاسخگوی فعالیت مطبوعات به‌ویژه در فضای مجازی نیست، لذا یکی از اهداف این طرح این است که بتواند از افرادی که در عرصه رسانه، مطبوعات و فضای مجازی مکتوب تلاش می‌کنند را در مواقع لزوم دفاع و پشتیبانی کند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.