طرح پایش سلامت ایرانیان مردم را نسبت به اهمیت کنترل فشار خون حساس کرد

۲۱اردیبهشت،
ممتاز نیوز : مسئول منطقه ۵ نظام پرستاری طرح بسیج ملی ارتقاء سلامت ایرانیان گفت: حساس شدن مردم به عارضه‌ پرفشاری خون و کنترل آن از نقاط قوت اجرای این طرح بود.

محمدرضا یگانه در گفت‌وگو با پایگاه نظام پرستاری اظهار کرد: در این طرح از دانشجویان ترم ۷ و ۸ (کارورزی در عرصه) استفاده شد. در این مرحله دانشجویان در مرحله ویژه می باشند و به‌طور مثال باید در بخش های تخصصی فشارخون اندازه‌گیری کنند اگر این طرح ادامه‌دار می‌شد امکان همکاری دانشجویان پرستاری وجود نداشت.

وی با بیان اینکه اجرای کامل طرح در این مدت کوتاه امکانپذیر نیست، ادامه داد: چون شمار جمعیت هدف بیش از مجریان اجرای طرح است.

مسئول منطقه ۵ نظام پرستاری طرح بسیج ملی ارتقای سلامت ایرانیان با بیان اینکه در رشت از ۱۰۰ دانشجوی پرستاری استفاده شد، افزود: البته از ظرفیت و امکانات بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی برای اجرای طرح استفاده شد و حدود ۱۰ پایگاه سیار در سطح شهر رشت مستقر شد.

یگانه با بیان اینکه در ۱۰ پایگاه سیار و ۵ بیمارستان ۷۵۰۰ شهروند از نظر فشار خون و قد و وزن پایش شدند، گفت: اگر چه استقبال مردم از این طرح مناسب بود و با وجود هماهنگی با استانداری با عدم اطلاع مدیرکل ادارات از اجرای طرح روبه رو می‌شدیم.

وی یادآور شد: البته در بعضی استانها و شهرها اجرای این طرح در مراکز بهداشتی- درمانی و شبکه ادامه دارد. 

منبع: ممتاز نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.