طرح پایلوت ارتقاء سلامت روان مادران باردار در کاشان آغاز شد

۲۳اردیبهشت،

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان از آغاز طرح ارتقاء سلامت روان مادران باردار برای اولین بار در کشور به صورت پایلوت در این شهرستان خبر داد.

  به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا، دکتر سید علیرضا مروجی، اظهار داشت: این طرح با هدف پیشگیری و تشخیص به موقع در راستای کاهش استرس، افسردگی و سایر اختلالات دوران بارداری و ارتقاء سطح سلامت روان مادران باردار در چهار مرکز بهداشتی درمانی شهرستان کاشان اجرا می گردد.

    وی با اشاره به اینکه در این طرح، مادران باردار تا شش ماه پس از زایمان از خدمات سلامت روان طرح بهره می شوند، گفت: در این طرح با استفاده از پرسشنامه ((GHQ و مصاحبه سلامت روان مادر باردار بررسی می گردد.

    معاون بهداشتی دانشگاه، خدمات روان در این برنامه را شامل کلاس، جزوات و سی دی آموزشی، مشاوره های روانشناختی و  ویزیت روانپزشکی برشمرد.

    دکتر مروجی، با بیان اینکه در حال حاضر ۲۰۰ نفر مشمول این طرح می باشند، یادآور شد: طرح ارتقاء سلامت روان مادران باردار در چهار مرکز بهداشتی درمانی کارگر، انقلاب، صادقپور و صمیمی شهرستان کاشان اجرا و فقط اشخاص تحت پوشش در این مناطق را شامل می گردد.

    وی در پایان تاکید کرد: در صورت دستیابی به نتایج مثبت، این طرح در کل مراکز بهداشتی درمانی تحت پوشش دانشگاه های سراسر کشور  اجرا خواهد شد.

    گفتنی است طرح پایلوت ارتقاء سلامت روان مادران باردار با همکاری مشترک دفتر سلامت روانی اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مرکز تحقیقات مادر و نوزاد و جنین دانشگاه علوم پزشکی تهران از امروز به مدت دو سال اجرا می گردد.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.