طرح پیشگیری و کنترل اضافه وزن و چاقی در کودکان

فروردین ۱۴۰۳

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور طرح پیشگیری و کنترل اضافه وزن و چاقی در کودکان دو تا پنج سال را از ابتدای آبان ماه در سه دانشگاه علوم پزشکی به صورت‌ آزمایشی اجرا می کند.

مریم زارعی، کارشناس ارشد تغذیه وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با بیان این که طرح مراقبت تغذیه ای کودکان دو تا پنج سال که دچار اضافه وزن و چاقی می باشند، به اجرا درمی آید، گفت: در سال ۱۳۹۰ راهنمای پیشگیری و کنترل اضافه وزن و چاقی در کودکان دو تا پنج سال از سوی وزارت بهداشت تدوین شده است.

وی ادامه داد: در آبان ماه سال جاری قرار است اجرای طرح پیشگیری و کنترل اضافه وزن و چاقی در کودکان دو تا پنج سال در سه دانشگاه علوم پزشکی کشور در استان های سمنان ساری و گرگان انجام شود.

زارعی، در ادامه با بیان اینکه باید به رفتار درمانی و تغییر رفتار توجه داشته باشیم، اظهار کرد: برای جلوگیری از چاقی و اضافه وزن باید اقدامات پیشگیری انجام داد نه درمان، ما نمی توانیم به کودکان رژیم غذایی نمی دهیم، بلکه تلاش داریم رفتار مادر را بعنوان تأمین کننده غذای کودکان از طریق آموزش تغییر دهیم، بدین معنا که مادر متوجه شود که فست فود  برای کودکان مضر است، از این رو به رفتار درمانی باید توجه ویژه ای داشته باشیم.

کارشناس ارشد تغذیه وزارت بهداشت در پایان خاطرنشان کرد:‌ در این طرح کودکان مبتلا به اضافه وزن و چاقی توسط بهورز و کاردان بهداشتی شناسایی شده و مراقبت های تغذیه ای و پیگیری ها توسط بهورز و کاردان در سیستم بهداشتی انجام می شود، کودکان دچار چاقی ارجاع غیر فوری به پزشکی مجموعه داده می شود./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.