طرح کنترل صنوف خودرو سنگین و نیمه سنگین

جام جم آنلاین: رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با اشاره به اجرای مرحله پنجم طرح کنترل صنوف خرید، فروش لوازم دست دوم خودروهای سنگین و نیمه سنگین، جزییات دیگری از این طرح گسترده را تشریح کرد.

به گزارش روز یکشنبه جام جم آنلاین به نقل از پایگاه پلیس، رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ گفت: پنجمین مرحله از طرح برخورد با واحدهای صنفی متخلف که در حوزه خرید و فروش لوازم و قطعات خودرو فعالیت دارند، آغاز شده و قرار است در این طرح گسترده که در تمام نقاط پایتخت به مرحله اجرا گذاشته می شود بیش از ۵۰۰ واحد صنفی فروش باطری نو و دست دوم که در سطح تهران فعالیت دارند، تحت نظارت و کنترل قرار گیرد.

وی با اشاره به این که امروز پلیس آگاهی تهران بزرگ با همکاری ماموران نظارت بر اماکن عمومی و یگان امداد فرماندهی انتظامی تهران بزرگ اقدام به کنترل و بررسی پروانه کسب این واحدهای صنفی می کند، خاطرنشان کرد: اینگونه واحد های صنفی می بایست مجوز قانونی برای فعالیت داشته باشند.

سرهنگ عباسعلی محمدیان تاکید کرد: این واحدها اسناد، مدارک و فاکتور فروش کالاهای خود را مبنی بر قاچاق و یا مسروقه نبودن باطری های نو و دست دومی که به فروش می رسانند، باید داشته باشند که در صورت عدم احراز هر کدام از این موارد، واحد صنفی مذکور پلمپ خواهد شد.

رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ اظهار داشت: واحدهای صنفی که فاقد پروانه کسب باشند، برابر مقررات پلمپ شده از ادامه کار آنها جلوگیری به عمل می آید، تا زمانی که موفق به دریافت پروانه کسب از اتحادیه صنفی و تاییدیه مجوز از سوی پلیس اماکن تهران بزرگ بشوند.

این مقام ارشد انتظامی افزود: در همین راستا واحد صنفی که اقدام به فروش باطری های که از طریق گمرک وارد نشده و برگ سبز گمرگی ندارند و یا مسروقه باشند؛ در آنجا کشف شود، پلمپ شده و مالک آن در خصوص اینکه چگونه این باطری ها را به دست اورده و او اقدام به فروش آن کرده، تحت بازجویی قرار گرفته و پس از احراز جرم، مالک واحد صنفی مجبور به پرداخت خسارت و تعطیلی دائمی واحد صنفی اش خواهد شد.

سرهنگ محمدیان ضمن توصیه مجدد به شهروندان و خریداران باطری های نو و دست دوم خودرو، گفت: پلیس تاکید دارد که شهروندان از خرید قطعات دست دوم خودداری کنند و چنانچه مجبور به خرید این قطعات هستند، حتما دقت داشته باشند هنگام خرید می بایست مدارک اصلی باطری همچون فاکتور فروش، برگ سبز، اسناد گمرکی و سریال باطری با بارکد روی جعبه مطابقت داشته باشد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.