طرح گسترده دولت کانادا برای بازیافت گوشی‌های قدیمی

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

طرحی با نام «تلفن‌همراه من را بازیافت کن» آغاز به کار کرده است و مرکز CWTA به همراه اپراتورهای موبایلی، کارخانه‌های تولید تلفن‌همراه و مراکز دولتی متولیان اصلی آن محسوب می‌شوند.
 
به گزارش فارس به نقل از سلولار ‌ نیوز، «انجمن ارتباطات بی‌سیم کانادا» (CWTA) اعلام کرد که طرح بازیافت دستگاه‌های موبایلی در این کشور به تصویب دولت رسیده و به صورت رسمی آغاز به کار کرده است و هم‌اکنون کاربران خانگی و مراکز تجاری در استان‌های نیوفاندلند و لابرادور می‌توانند در آن شرکت کنند.
این طرح با نام «تلفن‌همراه من را بازیافت کن» آغاز به کار کرده است و مرکز CWTA به همراه اپراتورهای موبایلی، کارخانه‌های تولید تلفن‌همراه و مراکز دولتی متولیان اصلی آن محسوب می‌شوند. این طرح از سال ۲۰۰۹ به صورت داوطلبانه فعالیت خود را در استان‌های یاد شده آغاز کرده بود و تاکنون بیش از ۲۲ هزار دستگاه الکترونیکی بی‌سیم را دریافت و بازیافت کرده است.
آنچه که هم‌اکنون به عنوان یک طرح دولتی به تصویب رسیده این است که طی طرح «تلفن‌همراه من را بازیافت کن» کلیه زباله‌های الکترونیکی طی مدیریت مراکز دولتی بازیافت می‌شوند و بر اساس آن ۴۱ مرکز دریافت و بازیافت دستگاه موبایلی در ۱۵ انجمن مختلف راه‌اندازی شده است. 
در این طرح تلاش می‌شود که ضمن افزایش آگاهی مردم در مورد زباله‌های الکترونیکی، در سطح گسترده‌تری از این کشور آماده شوند تا دستگاه‌های قدیمی کاربران را دریافت کنند.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.