طرح ۲ فوریتی نمایندگان مجلس برای حمایت از بیماران خاص و کلیوی

۰۲خردادماه،
ممتاز نیوز : دو نماینده مجلس از طرح ۲ فوریتی حمایت از بیماران خاص و کلیوی خبر دادند که در صورت تصویب دو فوریت آن با هدف ساماندهی امور بهداشتی درمانی، استخدامی، بازنشستگی و مشکلات اجتماعی بیماران خاص و کلیوی طرح در کمیسیون های اجتماعی و بهداشت مجلس، تدوین و برای تصویب به صحن علنی مجلس خواهد رفت.

عباس صلاحی نماینده مجلس و عضو کمیسیون اجتماعی با اعلام این خبر به خراسان گفت: دو فوریت طرح جامع حمایت از بیماران خاص و کلیوی، پیش از بررسی لایحه بودجه سال ۹۲ مطرح شد که به سبب طرح بودجه در مجلس بررسی و تصمیم گیری دربارهٔ این طرح به پس از تصویب بودجه سال جاری موکول شد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: دو فوریت طرح جامع حمایت از بیماران خاص و کلیوی با ۴۹ امضا پس از بررسی لایحه بودجه در مجلس مطرح خواهد شد و در صورت تصویب دو فوریت آن، کار تدوین آن در کمیسیون های بهداشت و اجتماعی آغاز خواهد شد. صلاحی تعیین مصداقی بیماری های خاص و در نظر گرفتن تسهیلات اجتماعی و درمانی برای این بیماران را، از اهداف اصلی پیشنهاد چنین طرحی دانست و اظهار کرد: در نظر گرفتن امتیازهایی برای استخدام و بازنشستگی این اشخاص از جمله مواردی است که مدنظر اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس قرار دارد. ضمن این که در نظر گرفتن دوره درمان و تسهیلات درمانی و دارویی نیز از دیگر موارد مورد تاکید در این طرح است که در صورت تصویب و اجرا شدن، می تواند بخش عمده ای از مشکلات بیماران خاص و کلیوی را برطرف کند.

دکتر حسین تامینی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز با اشاره به طرح ۲ فوریتی حمایت از بیماران خاص و کلیوی و با تاکید بر کارآمدی این طرح در حل مشکلات پیش روی بیماران خاص و کلیوی، به خراسان گفت: تامین دارو و درمان بیماران خاص و کلیوی همواره از دغدغه های نمایندگان مجلس و دولت بوده است و در این راستا مجلس شورای اسلامی در طول ۷ سال قبل، منابعی را برای کمک به تامین دارو و هزینه های درمانی بیماران خاص و کلیوی در نظر گرفته است. منابعی که در بودجه سالانه وزارت بهداشت و در قالب تبصره تصویب و تخصیص آن در طول سال با مشکلاتی مواجه می شد. بر این اساس نمایندگان مجلس تصمیم گرفتند بودجه ای مستقل برای این گروه از بیماران در نظر بگیرند تا محل هزینه کرد آن نیز در قانون مشخص باشد.

وی افزود: متاسفانه طرح پیشنهادی نمایندگان به قانون بودجه امسال نرسید، اما در صورت تصویب این طرح، بیماران خاص و کلیوی از سال آینده در حوزه دارو، درمان و خدمات اجتماعی صاحب ردیف بودجه ای مستقل خواهند شد. این عضو کمیسیون بهداشت مجلس هم چنین از افزایش ۲۰ درصدی کل بودجه بهداشت و درمان نسبت به آن چه از سوی دولت به مجلس پیشنهاد شده بود خبر داد و گفت: بودجه سال ۹۲ بهداشت و درمان با پیشنهاد نمایندگان به ۵ هزار میلیارد تومان رسید که براساس سال های قبل هزینه های تامین دارو و درمان بیماران خاص و کلیوی نیز در قالب این بودجه، به وزارت بهداشت پرداخت خواهد شد.

وی اظهار امیدواری کرد با تصمیم نمایندگان و تصویب دو فوریت این طرح پس از پایان بررسی لایحه بودجه، طرح دو فوریتی جامع حمایت از بیماران خاص و کلیوی نهایی شود و با هدف برطرف کردن مشکلات درمانی و اجتماعی بیماران خاص و کلیوی، به تصویب نمایندگان برسد.

منبع: ممتاز نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. توحیدصلاحلو:

    سلام
    بنده یک بیمار پیوند کلیه هستم واز طرف دیگر با اینکه معلولیت شنوایی وبینایی هم دارم با این وضعیت گرانی داروها با مشکلات زیادی برخورد کرده ایم وکسی هم به شکایات بیماران رسیدگی نمیکند ما الان از شما مسئولین محترم میخواهیم جواب بگیریم که چرا رسیدگی نمیکنند چرا؟چرا؟چرا؟
    چرا این همه گرونی دارو هر روز میره بالا؟ ما از دولت شاکی هستیم
    بنده توان خرید دارو را ندارم

    از سوی دیگر چرا در استخدام های دولتی ازبیماران خاص یا دارای کارت معافیت پزشکی حمایت نمیگردد پس تو این مملکت کسی نیست که رسیدگی کنه؟
    مگه ما مسلمان نیستیم؟
    چرا رحم نمیکنند؟
    بنده حاضرم برم در مجلس ،وزارت کشور، سازمان ملل حرف دلمو بگم.

    اینم شماره من ۰۹۳۵۱۵۴۶۲۱۲

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.