طرح ۳۲۰ سوال از وزرای دولت توسط نمایندگان ظرف ۳ ماه گذشته/ تعداد سوالات نمایندگان برابر با آئین‌نامه داخلی مجلس و قانون اساسی نیست

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: طی سه ماه گذشته، از زمان آغاز به کار دولت یازدهم تا کنون ۳۲۰ سوال از وزرای دولت از سوی مجلس انجام شده است که این تعداد سوال، در این مدت نامتعارف بوده است.

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران؛ مجید انصاری؛ معاون پارلمانی رئیس‌جمهور، امروز بعد از ظهر(چهارشنبه)در حاشیه نشست معاونان پارلمانی دستگاه‌های اجرایی کشور اظهار داشت: در پی سه ماه گذشته از زمان آغاز به کار دولت یازدهم تا کنون ۳۲۰ سوال از وزرای دولت  از سوی مجلس انجام شده، که این تعداد سوال در این مدت نامتعارف بوده است.  
 
وی افزود: عوامل گوناگونی در پرسش این تعداد سوال، دخیل بوده است، یکی از دلایل آن می‌تواند زمان آغازین شروع به کار دولت و تعیین نشدن معاونان پارلمانی دستگاه‌های اجرایی کشور باشد و اگر هم نگاهی به سوالات پرسش شده نمایندگان بیندازیم، مشاهده خواهد شد که این تعداد سوالات برابر با آیین‌نامه داخلی مجلس و قانون اساسی نیست. 

معاون پارلمانی رئیس جمهور ادامه داد: طبق آیین‌نامه داخلی مجلس و قانون اساسی، طرح سوال باید در حوزه وظایف وزرا باشد در حالی که مشاهده می‌شود بیشتر در مورد مباحثی بوده که شامل وظایف وزرا نمی‌شد و بیشتر شامل اختیارات وزرا می‌شد.  
 
انصاری با اشاره به ساماندهی معاونان پارلمانی دستگاه‌های اجرایی کشور گفت: برای هماهنگی بیشتر معاونان پارلمانی دستگاه‌های اجرایی کشور، جلسات مشترک دوره‌ای را برگزار می‌کنیم تا بتوانیم مباحث را به طور کاملتر بررسی کرده و تقدیم مجلس کنیم. 

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.