طرز تهیه انواع سمبوسه خوشمزه (۵ نمونه سمبوسه)


به گزارش سرویس اخبار ایران و جهان ممتاز نیوز:

آشنایی با طرز تهیه سمبوسه سیب‌زمینی در مقاله‌ی زیر. طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی

طرز تهیه سمبوسه

    
مواد لازم

سیب‌زمینی ۴ عدد
شوید تازه
نصف پیمانه   
پیاز ۱ عدد
هویج رنده شده ۱ پیمانه
نخودفرنگی یا باقالی پخته ۱ پیمانه
ادویه کاری نصف قاشق چای‌خوری
زردچوبه، نمک، روغن به مقدار لازم


طرز تهیه

 
پیاز را خردکرده و در روغن سرخ‌کنید. زردچوبه و ادویه کاری را به پیاز افزوده و تفت دهید. سپس شوید را ریخته و گاز را خاموش کنید. سیب‌زمینی پخته‌شده را پوست‌کنده،رنده نمایید و به مخلوط پیاز اضافه کنید. هویج و نخودفرنگی را بریزید و با گوشت‌کوب بکوبید تا خوب مخلوط گردند.  خمیر را طبق روش گفته‌شده آماده کنید. و وسط هر خمیر بریده‌شده یک یا دو قاشق از مخلوط را ریخته و آن را صاف و هموار کنید. سپس لایه‌ها را به شکل مثلث روی هم جمع کنید و قسمت‌هایی که لایه‌ها روی هم افتاده‌اند را با انگشت فشار دهید تا به هم بچسبند و موقع سرخ شدن در روغن باز نشوند. پس از اتمام سرخ کردن، سمبوسه‌ها را در ظرف مناسبی چیده و با سس تزیین نمایید.



با روشی ساده سمبوسه ماهی و میگو تهیه کنید.
طرز تهیه سمبوسه ماهی و میگو

طرز تهیه سمبوسه


مواد لازم

ماهی ۳۰۰ گرم
گشنیز خردشده ۱ پیمانه
سیر
۵ ‏حبه
نمک، فلفل و روغن به مقدار لازم


طرز تهیه

‏ماهی را از استخوان جدا کرده و چرخ کنید یا میگو را از چرخ‌گوشت ‏بگذرانید. ماهی را در روغن سرخ‌کنید و مرتب به هم بزنید تا به همدیگر نچسبند. سپس گشنیز و سیر را اضافه کرده و تفت دهید. نمک و فلفل را اضافه کنید و به هم بزنید. خمیر آماده‌شده را با وردنه به نازکی نان لواش درآورید و به شکل مربعی با ضلع ١۵ ‏سانتیمتر ببرید. ‏روی آن به اندازه ٢ ‏یا ٣ ‏قاشق موادمان را  بریزید. لایه‌های مربع را طوری روی هم جمع کنید که شکل مثلث به خود بگیرد. ‏قسمت‌هایی که لایه‌ها روی هم قرارگرفته‌اند را با انگشت فشار دهید تا به هم بچسبند و موقع سرخ کردن از هم باز نشوند. در صورت تمایل می‌توانید سمبوسه‌ها را با تمر هندی آب کرده آغشته کنید و میل نمایید.



آموزش روش تهیه سمبوسه قارچ در مقاله زیر.
طرز تهیه سمبوسه قارچ

طرز تهیه سمبوسه


مواد لازم

گوشت ۲۵۰ گرم
قارچ ۲۵۰ گرم
نعناع خشک ۱ ‏قاشق
پیاز ۱ عدد کوچک
سیر د‏ر صورت تمایل ٣ ‏حبه
زردچوبه، فلفل، نمک به مقدار لازم


طرز تهیه

‏پیاز را خردکرده و در روغن سرخ‌کنید. گوشت چرخ‌کرده را افزوده و تفت دهید. سپس زردچوبه را بریزد و آن را نیز کمی تفت بدهید. قارچ خردشده را جداگانه با حرارت زیاد سرخ‌کنید تا آب نیندازد. نعناع را روی قارچ بپاشید و گاز را خاموش کنید. سپس قارچ را به گوشت چرخ شده افزوده و فلفل و نمک و ادویه را به مواد اضافه کنید. خمیر سمبوسه را طبق روش گفته‌شده پهن کنید و به شکل چهارگوش ببرید. وسط هر چهارگوش یک یا دو قاشق از مخلوط را بریزید. لایه‌ها را به شکل مثلث ‏جمع کرده و با لبه‌ها را با انگشت فشار دهید تا هنگام سرخ کردن در روغن باز نشود.

‏پس از سرخ کردن سمبوسه‌ها آن‌ها را در ظرف مناسبی گذاشته و سر سفره ببرید.



در مقاله‌ی زیر با طرز تهیه سمبوسه گوشت کوبیده آشنا خواهید شد.
طرز تهیه سمبوسه گوشت کوبیده

طرز تهیه سمبوسه


طرز تهیه

از گوشت کوبیده باقی‌مانده از آبگوشت می‌توانید سمبوسه لذیذی تهیه کنید به این ترتیب:

خمیر سمبوسه را طبق دستور تهیه‌کرده و با وردنه به نازکی نان لواش درآورید و به شکل چهارگوش ببرید. وسط هر چهارگوش را یک یا دو قاشق مخلوط گوشت کوبیده ریخته و لایه‌های سمبوسه را طوری جمع کنید که شکل مثلث به خود بگیرد. ‏لبه‌های روی هم قرارگرفته را با انگشت فشار دهید تا خوب به هم بچسبد و هنگام سرخ شدن از هم باز نشوند. سپس آن‌ها را در روغن داغ سرخ‌کرده و با سس قرمز یا ترشی سرو کنید.



آشنایی با طرز تهیه سمبوسه هندی. طرز تهیه سمبوسه هندی

طرز تهیه سمبوسه


مواد لازم

گوشت چرخ‌کرده ۷۰۰ گرم
سبزی خردشده معطر ۱ پیمانه
سیر ۴ ‏حبه
فلفل قرمز
به اندازه دلخواه
تمر هندی آب کرده۱  ‏پیمانه
پیاز
۱  ‏عدد کوچک
نمک و روغن به مقدار لازم


طرز تهیه

‏پیاز را خردکرده و سرخ‌کنید. سپس گوشت چرخ‌کرده را اضافه کنید تا سرخ شود. سیر را رنده کنید یا سبزی به مخلوط افزوده و تفت دهید. خمیر آماده‌شده را با وردنه به نازکی نان لواش درآورید و به شکل مربعی با ضلع ١۵ ‏سانتیمتر ببرید. ‏روی آن به اندازه ٢ ‏یا ٣ ‏قاشق گوشت بریزید. ‏لایه‌های مربع را طوری روی هم جمع کنید که شکل مثلث به خود بگیرد. ‏قسمت‌هایی که لایه‌ها روی هم قرارگرفته‌اند را با انگشت فشار دهید تا به هم بچسبند و موقع سرخ کردن از هم باز نشوند. پس از سرخ کردن سمبوسه‌ها، از تمر هندی آب شده به جای سس استفاده کنید.

بازنشر: سرویس اخبار ایران و جهان ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.