طرز تهیه دلمه فیله مرغ

۰۵ تیرماه ۱۳،

این غذا راحتما درست کنید.

* دلمه با فیله مرغ

اما چیزی که مهم است و بسیار از بیماران را همیشه نگران می کند غذای آنهاست. خب این دوستان باید توجه کنند که اگر تنها چند نکته ای که پزشکشان به آنهاگفته، در پخت و تهیه غذایشان رعایت کنند، می تواند یک غذای خوب و دلچسب را با خیال راحت میل کنند.نام غذای امروز دلمه فیله مرغ بخارپز شده است.

 

* دلمه با فیله مرغ

۴ عدد فیله مرغ کوبیده شده و پهن شده. پیشنهاد می کنم کاملا فیله مرغ را بکوبید و حتی الامکان چرخ کنید.

کدو: خلال شده ۲عدد به اندازه بندانگشت

فلفل دلمه قرمز: ۱ عدد خلال شده. بهتر است فلفل دلمه شما کاملا رسیده باشد تا از طعم خوبی برخوردار باشد.

ماست بی نمک: نصف یک لیوان. اگر از ماست ترش یا ماست هایی که طعم شیر خشک می دهند استفاده کنید، مزه غذای شما کاملا متفاوت خواهد بود.

 

روغن زیتون: ۲ قاشق غذاخوری

پودرسیر: ۱ قاشق چای خوری. در این مورد هم پیشنهاد می کنم که از پودر سیر کاملا گرد شده باشد. چون بسیار راحت تر به خورد غذا می رود.

جعفری تازه و خرد شده: ۳ قاشق غذاخوری. البته اگر با ذائقه شما جور باشد، به جای جعفری می توانید از شوید خشک استفاده کنید. اما مقدار آن را به یک سوم جعفری یعنی معادل ۱ قاشق غذاخوری کاهش دهید.

آخرین مورد هم یک عدد لیموی تازه است.

 

طرز تهیه:

ابتدا فلفل دلمه و کدو را به صورت خلالی خرد می کنیم. بعد فیله مرغ را روی تخته پهن می کنیم و در وسط آن خلال های فلفل دلمه و کدو را می چینیم. بعد فیله مرغ را لوله می کنیم و با خلال دندان آن را می بندیم. درست مطابق عکس، این لوله های فیله مرغ را با ۵ استکان آب بدون نمک می گذاریم تا پخته شوند. حالا نوبت می رسد به سس رژیمی این غذا. در یک ظرف، ماست را با روغن زیتون، آبلیمو، جعفری یا شوید خوب هم زده تا یک دست شود.

 

مطمئن باشید سس خوشمزه ای درست کرده اید. بعد از اینکه سس درست شد، دلمه های مرغ را از آب خارج کرده و سسمان را که اسمش سس ماست رژیمی با سبزیجات است روی آن می دهیم. یادتان باشد ماست با موادی که گفته شد خوب هم زده شود و وقتی کاملا یک دست شد آن را روی مرغ دهید. در ضمن مواظب چوب خلال ها موقع خوردن غذا باشید.

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.