طرز تهیه میرزا قاسمی سنتی و خوشمزه با بادمجان کبابی

طرز تهیه میرزا قاسمی سنتی

امروز در این پست قصد داریم طرز تهیه میرزا قاسمی گیلانی بسیار خوشمزه را به شما آموزش دهیم که بسیار نزد ما ایرانی ها محبوب و پر طرفدار است. میرزا قاسمی می تواند یک میان وعده یا یک پیش غذا باشد که به صورت گرم همراه با نان تازه سرو می شود. اما تاریخچه این غذا چیست که به این نام مشهور شده است در سال ۱۲۳۰ شخصی به نام میرزا قاسم خان قاجار حاکم گیلان بوده است وی علاقه زیادی به آشپزی و پخت غذاهای جدید داشته اما یک روز با ترکیب بادمجان و سیر و گوجه توانست این فرمول بسیار خوشمزه را کشف کند. امروز طرز تهیه میرزا قاسمی سنتی با بادمجان کبابی را با دستوری از سایت آشپزی حرفه ای parsiday برای شما آورده ایم حتما این غذای خوشمزه را تهیه کنید و در کنار نان تازه میل نمایید.

مواد لازم برای تهیه میرزا قاسمی

  • سیر ۴ حبه
  • بادمجان ۶ عدد
  • تخم مرغ ۲ عدد
  • گوجه فرنگی ۲ عدد
  • روغن مایع به اندازه کافی
  • نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی

طرز تهیه میرزا قاسمی سنتی

مرحله اول : کبابی کردن بادمجان

ابتدا بادمجان ها را خوب شسته و روی گاز یا منقل قرار می دهیم تا کباب شود یعنی پوست بادمجان ها سوخته و داخل آن نرم شود سپس زیر آب گرفته تا به راحتی پوست بادمجان جدا شود در ادامه پوست بادمجان را گرفته و با کمک چاقو آن را ساطوری کنید.

مرحله دوم : تفت دادن سیر و گوجه

در قابلمه ای کوچک آب میریزیم و حرارت آن را زیاد میکنیم تا زود به جوش بیاید سپس گوجه فرنگی ها را که از قبل شسته ایم درون آب در حال جوش  قرار می دهیم تا کمی نرم شوند و بتوانیم پوست شان را جدا کنیم برای چند دقیقه بگذارید داخل آب جوش باشد سپس یکباره زیر آب سرد بگیرید و پوستش را جدا کنید و با کمک رنده یا گوشتکوب برقی له کنید تا مانند پوره شود.سیرها را پوست میگیریم و میشوریم و با رنده ریز رنده میکنیم سپس داخل تابه کمی روغن ریخته و سیر ها را به همراه پوره گوجه فرنگی تفت می دهیم.

مرحله سوم : تهیه میرزا قاسمی

در ادامه بادمجان های ساطوری شده را اضافه می کنیم و خوب هم می زنیم تا آب گوجه کشیده شود. وقتی آب گوجه کشیده شده و به اصطلاح به روغن افتاد مقداری نمک و فلفل سیاه و قرمز اضافه کنید و خوب هم بزنید. برای ریختن تخم مرغ شما دو راه دارید می توانید تخم مرغ را جداگانه داخل تابه پخته و روی میرزا قاسمی قرار دهید یا می توانید تخم مرغ ها را مستقیم داخل میرزا قاسمی شکسته و هم بزنید تا تخم مرغ پخته شود هر روش را به دلخواه می توانید انتخاب کنید به همین راحتی میرزا قاسمی سنتی ما حاضر شد. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه میرزا قاسمی

  • می توانید برای خوش رنگ شدن میرزا قاسمی ۱ ق غذا خوری رب به مواد اضافه کنید و تفت دهید.
  • اگر بادمجان ها بعد از کباب شدن تخم داشت آن ها را جدا کنید.
  • می توانید بادمجان ها را داخل فر نیز قرار دهید تا پخته شوند.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.