طرز تهیه نوع تازهی از ژله

منتشر شده در پورتال خبری ممتاز نیوز به نقل از منبع ذکر شده در انتهای مطلب

  عکس های جذاب امروز ارسال برای دوستان

مواد لازم برای ۸ نفر :
گرمک یا طالبی متوسط؛ یک عدد
ژله طالبی، یک بسته
بستنی وانیلی؛ یک و نیم لیوان
آب جوش؛ یک لیوان

روش تهیه :
۱ – ابتدا گرمک یا طالبی را بشویید و با چاقوی تیز به ۲ قسمت مساوی تقسیم کنید. سپس تخم‌های داخل هر نیمه را خارج کرده و گوشت آنها را با استفاده از قاشق‌ یا چاقویی کوچک تا یک‌ و نیم‌ سانتی‌ متری پوست، خالی کنید.

۲ – گوشت طالبی یا گرمک را با چاقو به قطعات ریز خرد کنید و داخل سبدی بریزید تا آب اضافی آن خارج شود. حالا هر کدام از پوسته‌ها را داخل کاسه‌ای متناسب با اندازه آنها قرار دهید.

۳ – بستنی وانیلی را از فریزر خارج کنید و کمی صبر کنید تا در هوای معمولی اتاق کمی شل شود.
در این فاصله، کاسه بلوری متوسطی آماده کنید و پودر ژله را در آن بریزید. سپس آب جوش را اضافه کنید و آن‌قدر هم بزنید تا پودر ژله به‌طور کامل در آب جوش حل شود.

۴ – به جای اینکه طبق روش معمول درست کردن ژله، آب سرد اضافه کنید، یک و نیم لیوان بستنی کمی شل شده را در کاسه محتوی محلول ژله‌ای بریزید و خوب هم بزنید.

۵ – هر یک از نیمه پوسته‌های گرمک یا طالبی را با مقداری از گرمک یا طالبی خرد شده به همراه بستنی ژله‌ای مایع پر کنید. سپس پوسته‌ها را به یخچال انتقال دهید و چند ساعت صبر کنید تا بستنی ژله‌ای داخل گرمک یا طالبی کاملا سفت شود. پس از آن شما می‌توانید با چاقو هر نیمه را به چند قسمت تقسیم کنید. به این ترتیب خواهید دید که بستنی ژله‌ای نیز همراه با گرمک یا طالبی بریده می‌شود.

منبع : ashpazbashionline.ir

گردآوری : پایگاه اینترنتی ممتازنیوز

تاریخ نشر سه شنبه ۱۶ آبان   ملاحظه : ۵۲   | بازدید از صفحه اول


ممتازنیوز – آشپزی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.