طرز تهیه پنیر پیتزا در خانه به روش تازه

۲۵اردیبهشت،

ممتازنیوز: پیتزا غذایی است که دیگر همه آن را دوست دارند. غذایی کامل و بسیار خوشمزه ! و البته بسیار ها مثل خود ما ترجیح می دهند پیتزا را در خانه درست کنند نه اینکه از خارج تهیه کنند. تهیه این غذا نیازمند مقدار بسیاری پنیر پیتزا است که البته اگر به تازگی سری به فروشگاه های مواد غذایی زده باشید متوجه افزایش قیمت شدید آن شده اید. حال اگر ما بتوانیم پنیر این غذا را نیز خودمان در خانه درست کنیم هم در هزینه ها صرفه جویی کردیم و هم پیتزایمان کاملا خانگی می گردد.

مواد لازم برای تهیه پنیز پیتزای خانگی :

 شیر پاستوریزه کامل ۲ لیتر

 سرکه یا جوهر لیمو یک تا دو قاشق غذاخوری

 نمک کمی

 پارچه نازک یا توری  

طرز تهیه :

شیری که برای این کار استفاده می کنید حتما باید شیر کامل باشد. شیری که لاکتوز آن گرفته شده باشد یا استریلیزه و هموژنیزه باشد برای تهیه پنیر مناسب نیست ولی پاستوریزه بودن شیر حرف اول را می زند.

شیر را روی حرارت گذاشته و صبر می کنیم تا جوش آید. بعضی فکر می کنند اگر شیر را بجوشانیم تا غلیظ شود کیفیت پنیر بهتر می گردد ولی جوشاندن شیر هیچ تاثیری در کیفیت پنیر ندارد.

وقتی شیر جوش آمد آغاز به اضافه کردن سرکه یا جوهر لیمو می کنیم تا و اجازه می دهیم که شیر به جوشیدن خود ادامه دهد. در همین زمان است که شیر آغاز به سفت شدن می کند. هر وقت که شیر آغاز به سفت شدن کرد دیگر نیازی به اضافه کردن سرکه نیست. حال می گذاریم شیر سفت شده ۳ تا ۴ دقیقه بجوشد.

به وسیله توری آب اضافی پنیر را گرفته و پارچه را فشار می دهیم. کمی آب نمک درست کرده و این پارچه را با محتویاتش داخل آن قرار می دهیم. پس از اینکه پنیر چند دقیقه در آب نمک ماند آن را از پارچه جداکرده و دوباره در قابلمه قرار می دهیم و روی اجاق می گذاریم. حرارت نباید بسیار بسیار باشد. حدود ۱۰ دقیقه پنیر را می پزیم. هرچه بیشتر پنیر را بپزیم میزان کش آمدن پنیر بیشتر می گردد. البته اگر بسیار این کار را انجام دهیم سبب سوختن و از بین رفتن بافت پنیر می گردد.

پس از این ۱۰ دقیقه اجازه می دهیم پنیر سرد شود تا خودش را بگیرد. آن را رنده کرده و در فریزر برای استفاده های بعدی قرار می دهیم.

 roozname


باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.