طرز تهیه پیتزا گوشت

meat

meatمواد لازم :

  • خمیر پیتزا= ۵۰۰ گرم
  • گوشت چرخ کرده= ۳۰۰ گرم
  • رب گوجه فرنگی= ۱ فنجان
  • پیاز داغ عسلی= ۳ قاشق سوپخوری
  • پنیر پیتزا= ۲۰۰ گرم
  • گوجه فرنگی =۵۰۰ گرم
  • فلفل= قدری
  • نمک =قدری

طرز تهیه :

ابتدا خمیر پیتزا را بروش فوق درست می کنیم : آرد و بکینگ پودر و نمک را با هم الک میکنیم روغن و شیر را در یک فنجان اندازه گیری میریزیم ، ابتدا روغن را ریخته و سپس شیر را رویش میریزیم ولی بهم نمیزنیم شیر و روغن را یکمرتبه در مواد خشک میریزیم و چند مرتبه با قاشق به هم میزنیم تا حالت چسبندگی پیدا کند سپس خمیر را از کاسه بیرون می آوریم و روی کاغذ رو غنی قرار میدهیم و به مدت ۱۰ دقیقه خمیر را ورز میدهیم قالبی که مخصوص پای میباشد و چرب نشده است حاضر میکنیم
ابتدا خمیر را روی کاغذ باندازه قالب با وردنه باز کرده سپس در قالب قرار داده اطراف آنرا با چنگال فشار میدهیم که خوب جاگیر شود و هم بشکل قشنگی درآید با نوک چنگال وسط خمیر را چند سوراخ میکنیم خمیر آماده است. سپس پیتزا را بروش فوق درست می کنیم : سپس ظرف آلومینیوم گرد مناسبی را که باید کم عمق باشد چرب می کنیم و خمیر پیتزا را بقطر نیم سانتیمتر و بشکل ظرف باندازه ای که ته و دیواره ظرف را بپوشاند باز مینمائیم و خمیر را داخل ظرف می اندازیم .
روی گوجه فرنگی ها کمی آب جوش میریزیم و پوست گوجه فرنگی را می کنیم و تخمه آنرا میگیریم ، بعد گوشت گوجه فرنگی را خرد میکنیم . گوشت چرخ کرده را با پیاز سرخ شده کمی سرخ می کنیم و یک لیوان آب و یک قاشق رب گوجه فرنگی در آن میریزیم و کمی فلفل و نمک میریزیم و میگذاریم با حرارت ملایم آهسته بجوشد و آب آن کاملا تبخیر شود و آنرا داخل خمیر می ریزیم .
بعد گوجه فرنگی با سس مخصوص روی آن میریزیم و پنیر را روی گوجه فرنگی رنده میکنیم و کمی جعفری خرد شده روی آن میپاشیم فر را با حرارت ۳۵۰ درجه فارنهایت گرم میکنیم و ظرف پیتزا را کف فر بمدت بیست دقیقه قرار میدهیم ، بعد ظرف را روی آخرین پنجره فر بطرف بالا میگذاریم تا در حدود یک ربع تا بیست دقیقه بماند و روی آن کمی طلائی شود . پیتزا را با همان ظرف سر میز می بریم .

مطالب مرتبط:

  1. طرز تهیه پیتزای دریایی
  2. طرز تهیه محبوب ترین غذای انگلیسی
  3. طرز تهیه سالاد پاستا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.