طرز تهیه کلم پلوی شیرازی برای شب یلدا

کلم پلوی شیرازی

کلم پلوی شیرازی

حافظ خوانی یکی از سنتهای شب چله است. به نظرتون همشهری های خواجه تو شب یلدا چه غذایی درست می کنن! یه غذای خوشمزه به اسم کلم پلو. شاید امسال شما هم امسال به سنت های قومی خودتون تغییری دادید و خواستید این غذا رو هم به سفره یلدا اضافه کنید. (فال حافظ)

این غذا با کوفته قلقلی درست می شه ولی می تونید از گوشت قیمه هم اضافه کنید.

– نیم کیلو گوشت چرخ کرده رو با ادویه، نمک، یک پیاز رنده شده و دو قاشق آرد نخودچی ورز بدید و کوفته های ریز درست کنید و توی روغن سرخ کنید.

– حالا یه دونه کلم برگ بزرگ سفید رو رشته رشته خرد کنید و یه تفت مختصری بهش بدید تا کمی نرم بشه. یک پیاز وسه قاشق رب گوجه بهش اضافه کنید. اندازه یک لیوان آب گوشت روی این مواد بریزید و بذارید چند دقیقه بپزه .

– بعد کوفته های سرخ شده رو توش بریزید. یک ربع پخت تا کشیدن آب این مایه زمان مناسبیه. نمک و فلفل و پودر دارچین و زعفران دم کرده رو قبل از کشیده شدن آب مایه توش بریزید.

– تو مدتی که مایه غذا می پزه، برنج رو آبکش کنید و برنج ها رو کمی زودتر از موقعی که برنج سفید می پزید آبکش کنید و لایه لایه از مایه گوشت و برنج توی قابلمه بچینید.

– برای اینکه غذاتون خوب دم بکشه یک قاشق روغن داغ و نصف لیوان آب داغ روش بریزید و دم کنی بذارید و روی حرارت ملایم برنج رو دم کنید.

– ۴۵ دقیقه بعد شما با هزاران شیرازی دیگه یک غذای خوشمزه سر میز شام یلدا دارید.

مطالب مرتبط:

  1. طرز تهیه خورش ناردون ویژه شب یلدا
  2. طرز تهیه غذای آذری “خشیل” ویژه شب یلدا
  3. طرز تهیه انار پلو مخصوص شب یلدا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.