طرز تهیه ی ماهی با سس اسپانیولی

گردآوری توسط گروه آشپزی و تغذیه ممتاز نیوز



مواد لازم برای ۴ نفر:

 فیله ماهی کامل قزل‌آلا………………….۴ عدد (هرکدام حدود ۲۲۵ گرم)
 کره……………………………………….۷۵ گرم یا ۶ قاشق سوپ‌خوری
 تخم‌مرغ…………………………………..۲ عدد
شوید تازه خردشده………………………۲ قاشق سوپ‌خوری
 آب لیموترش……………………………..یک قاشق سوپ‌خوری
نمک و فلفل سیاه……………………….به میزان لازم
لیمو ترش…………………………………چند برش
هویج پخته………………………………..چند عدد

طرز تهیه:

۱ – ابتدا ماهی‌ها را پاک کرده و تیغ آن را به صورت یک تکه خارج کنید.
نکته: برای این منظور شکم ماهی را به صورت طولی با چاقو ببرید، سپس با فشار انگشت شست روی ستون فقرات پشت، هم ستون فقرات و هم تیغ‌ها را به صورت کامل از گوشت جدا کنید.
پس از اینکه ماهی‌ها را پاک کردید، آنها را خوب بشویید و با دستمال حوله‌ای خشک کنید. سپس روی سینی فر یا تابه دسته‌فلزی‌ای – که با روغن چرب شده- از پشت پهن کنید؛ به‌صورتی که قسمت پوست ماهی روی تابه قرار گیرد.
۲ – در کاسه کوچکی کره ریخته و روی شعله اجاق‌گاز آب کنید. کره آ‌ب‌شده را با قلم‌موی آشپزخانه روی گوشت ماهی‌ها بمالید و سپس آن را با نمک و فلفل سیاه طعم‌دار کنید. بعد گریل فر اجاق‌گاز را روشن کرده و روی شعله متوسط تنظیم کنید.
۳ – تابه حاوی ماهی‌ها را روی سینی شبکه‌ای قرار داده و به مدت ۸ تا ۱۰ دقیقه یا تا زمانی که گوشت ماهی بپزد، حرارت دهید. در این فاصله، تخم‌مرغ‌ها را به اندازه‌ای بپزید که کاملا سفت شود، سپس آنها را پوست کنده و ریز خرد کنید.
در پایان ماهی‌ها را به ظرف دیگری منتقل کنید و مخلوط تخم‌مرغ خردشده و شوید لیموترش را پس از کمی تفت‌دادن در کره روی ماهی‌ها بریزید. حالا ماهی‌ها را با این مخلوط به همراه لیموترش و هویج پخته سرو کنید.


سایت ممتاز|خبر ممتاز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.