طرفداران آمریکا در ایران حتی اگر نام “اعتماد” داشته باشند غیر قابل اعتمادند

فروردین ۱۴۰۳

توضیح رامین دربارهٔ بنرهای صداقت آمریکایی ، ایده هولوکاست و مصاحبه با روزنامه اعتماد؛

در آن مصاحبه گفتم که هیچ ارتباطی با بنرهای “صداقت آمریکایی” نداشتم …

رامین : اینکه ایده انکار هولوکاست را من داده ام ، کذب محض است
 
به گزارش گروه وبگردی ممتاز نیوز،دبیرکل بیناد جهانی بررسی هولوکاست گفت: من به عنوان دبیر کمیته حقیقت یاب بین المللی برای بررسی هولوکاست تا کنون هرگز به دنبال نفی یا تایید هولوکاست نبوده ام و اصولا این قضاوت را متوجه طرفداران و منتقدان این ماجرا در خود غرب می دانم ،وظیفه امثال بنده آن است که از سیاستمداران ایران و جهان بخواهم تا آزادی بیان و آزادی تحقیق و پژوهش در مورد چگونگی این مدعا برای محققان ایجاد شود .

محمد علی رامین ، در گفتگو با ایران خبر ، با انتقاد از نحوه انعکاس مصاحبه اش در روزنامه اعتماد گفت : این رسانه با انگیزه های خاص خود، سخنان من را تحریف کرده است .

وی با اشاره به پیش خبر تنظیم شده در این روزنامه ، تاکید کرد : صحبت من این بود که جهان اجازه تحقیق دربارهٔ هولوکاست را بدهد ، بگذارند ، کسانی که اهل فن می باشند ، چه آنهایی که آن را تایید می کنند و چه کسانی که انکارش کرده اند ، آزادانه بتوانند دربارهٔ آن اظهار نظر کنند .
اعلام کرده ام که در غرب مخالف تراشی قدیمی ترین اصل مذاکره است

این استاد دانشگاه همچنین در انتقاد به سطر دیگری از تحریف این مصاحبه ،گفت : در روزنامه اعتماد نوشته اند :” رامین خودش می‌‌گوید که مخالف‌تراشی قدیمی‌ترین اصل برای امتیاز‌گیری در مذاکره است. اصلی که به نظر او بدیهی است و دانستن آن اولین گام در الفبای سیاست است،” … این جمله در حالی به من نسبت داده شده که من اعلام کردم که غربی ها مهمترین اصلشان در مذاکره ، مخالف تراشی است و این الفبای سیاسی آنهاست ، اما اعتماد ، تحلیلم دربارهٔ غرب را به عنوان اعتقاد شحصی خودم القا کرده ، در حالیکه بنده به عنوان یک مسلمان ،اصل صداقت و شفافیت در روابط سیاسی را در راستای ” سیاست عین دیانت” می دانم ، و عجیب تر آنکه این روزنامه ، نظر بنده درمورد سیاست غرب را به هشت سال سیاست دولت احمدی نژاد نسبت داده است.

هیچ ارتباطی با طراحی بنرهای صداقت آمریکایی نداشتم

مشاور احمدی نژاد گفت : در آن مصاحبه گفتم که هیچ ارتباطی با بنرهای “صداقت آمریکایی” نداشتم ، اما اگر این بنرها در مواجهه با همان سیاست مخالف تراشی غربی ها طراحی شده باشد ، بزرگترین خدمت به دولت آقای روحانی است ، همانگونه که غرب ، عربستان و اسراییل را به اعلام مخالفت با مذاکره میان ایران و آمریکا تشویق می کند و با به راه انداختن جنگ زرگری ، می خواهد دست بالا را در مذاکره بگیرد تا با این استدلال که ما به رغم مخالفت عربستان و اسراییل در حال مذاکره با شما هستیم ، امتیاز بیشتری از ایران بگیرند، در این سو هم ، وجود مخالفتهای داخلی ، موضع روحانی را در مذاکرات تقویت می کند.

برگزار کننده اولین کنفرانس جهان پس از آمریکا ، در ادامه تاکید کرد : روزنامه اعتماد در عین حال ، در حرکتی غیرحرفه ای ، محتوای بعضی از سوالهای اولیه را با مفاهیم دیگری جابه جا کرده است تا پاسخ های مصاحبه شونده ، نامرتبط به نظر بیاید .

رامین در پایان به گفتن این جمله اکتفا کرد که به نظر من نه فقط آمریکا غیر قابل اعتماد است بلکه طرفداران او نیز ، حتی اگر عنوان ” اعتماد ” را برخود بگذارند ، غیر قابل اعتمادند .


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.