طرفداران حقوق بشر دروغین آمریکا کشتار اخیر در سوریه را جنایتی عظیم ‌می‌دانند

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ سهشنبه ۱۶آبان۹۱،

یک کارشناس سیاست خارجی با بیان اینکه شکنجه سربازان سوری به قدری دردناک و عذاب‌آور بوده که حتی طرفداران حقوق بشر دروغین آمریکایی از آن به عنوان جنایات عظیم جنگی یاد می‌کنند، گفت: منشاء این جنایات به قدرت‌های حامی مخالفان بشار اسد باز‌ می‌گردد و عمق جنایات در سوریه به قدری بوده که حتی طرفداران حقوق بشر آمریکایی آن را جنایتی بزرگ می‌دانند.

محمد بهاری در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به جنایات اخیر در سوریه و کشته شدن تعدادی از سربازان سوری، گفت: جنایات رخ داده در سوریه توسط بزرگ‌ترین مدعیان حقوق بشر صورت گرفته که کارگردان اصلی این سناریوی جنایتکارانه آمریکا و غرب است.

وی با بیان اینکه شکنجه سربازان سوری به قدری دردناک و عذاب‌آور بوده که حتی طرفداران حقوق بشر آمریکایی از آن به عنوان جنایات عظیم جنگی یاد می‌کنند، افزود: منشاء این جنایات به قدرت‌های حامی مخالفان بشار اسد باز‌ می‌گردد و عمق جنایات در سوریه به قدری بوده که حتی طرفداران حقوق بشر دروغین آمریکایی آن را جنایتی بزرگ می‌دانند.

بهاری ادامه داد: وجود طرح های  پیشنهادی برای حل بحران سوریه که از سوی قدرت‌های غربی و کشورهای مرتجع عرب ارائه شده  تنها شعار بوده و هیچگونه جنبه عملی ندارد چرا که این قدرت‌‌ها تا وقتی که منافع‌شان در خطر نباشد از این طرح‌ها حمایت و در غیر این صورت آن را نفی می‌کنند.

وی در ادامه افزود: چنانچه طرحی بخواهد به منظور خاتمه دادن به بحران سوریه عملی شود، این طرح باید از سوی ملت سوریه مورد پذیرش قرار گیرد.

این کارشناس سیاست خارجی در پایان یادآور شد: قدرت‌های غربی از یک‌سو با ارائه راه‌حل و از سوی دیگر با در اختیار قراردادن سلاح‌های نظامی به مخالفان سوری قصد دارند ضمن حفظ ظاهر دفاع از حقوق بشر در جهتی حفظ منافع خود در منطقه از برقراری آرامش در سوریه جلوگیری نمایند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.