طر ز صحیح شستشوی پوست

۱فروردین ۱۳،

در هنگام شستشو و استفاده از صابون هرگز مستقیما صابون را بر روی پوست نمالیدو در ابتدا پوست را با کمی آب ولرم خیس کرده و سپس مقداری صابون را به کف دستها مالیده و آن را به صورت خود بمالید .

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران در هنگام شستشو و استفاده از صابون هرگز مستقیما صابون را بر روی پوست نمالیدو در ابتدا پوست را با کمی آب ولرم خیس کرده و سپس مقداری صابون را به کف دستها مالیده و آن را به صورت خود بمالید و پس از چند بار حرکت دادن به طرف بالا و به طرف خارج با آب ولرم صورت را خوب آبکشی نمایید. اگر پوست بسیار خشک دارید از یک کرم پاک کننده ی چرب استفاده کنید و با ملایمت روی پوست ماساژ دهید و پس از چند دقیقه با آب گرم و کمی صابون بشویید.

بهداشت روزانه پوست های چرب

البته شستشوی پوست های مختلف کمی با هم تفاوت می کند. پوست چرب زود کثیف و کدر می شود. پوست های چرب پوست هایی می باشند که شستشو با آب و صابون برای آن مفید است و بهتر است از صابون های اسیدی استفاده گردد. اگر پوست زیاد چرب باشد یک بار صبح و یک بار شب پوست را با آب ولرم و صابون های اسیدی شستشو دهید. اگر چربی پوست در حد متوسط باشد هر شب یکبار شستشو کافی است. کرم ها و لوسیون ها و محلول هایی که برای سلامت و زیبایی پوست های چرب بکار می روند نباید به هبچ وجه مواد چرب داشته باشند.

بیشتر کرم هایی که دارای ترکیبات گوگردی می باشند مفیدندو این نمونه پوست در برابر آب سرد،صابون و عوامل محیطی حساسیت زیادی نشان می دهند. پوست های چرب نسبتا نرم می باشند و نسبت به انواع دیگر پوست دیرتر پیر می شود.

بهداشت روزانه پوست های خشک

پوست خشک بعلت نازکی و ظرافت بسیار حساس بوده و دچار آسیب هایی می گردد. مراعات نکردن بهداشت و عدم توجه به سلامت و زیبایی ان سبب پیدا شدن مشکلات و چین و چروک در آن می گردد.

در طول روز با آب ولرم پوست را شستشو داده، خشک کرده و با کرم های تقویتی آن را چرب کنید. هنگام شب با لوسیونی پوست را پاکیزه کرده و سعی کنید در طول شب چیزی روی پوست نگذازید و یا از یک مرطوب کننده ملایم استفاده کنید.

در فصل سرما و زمستان این پوست ها حساسترند و حتی ممکن است دچار سوزش و چرب شود. پوست های خشک در برابر تغییرات گرما حساسیت بسیار دارند. گرما و حرارت هم مانند سرما برای این نوع پوست ها زیان آور است، این اشخاص دچار کک و مک شده و بیشتر دچار آفتاب زدگی می شوند.

** بهداشت روزانه پوست های مختلط

افرادی که دارای پوست مختلط می باشند بدین معنی است که هم دارای پوست چربند و هم دارای پوست خشک، در نواحی پیشانی، بینی و چانه پوست چرب است و در اطراف صورت، شقیقه ها و گونه ها پوستی نرمال یا خشک دارند، این اشخاص باید نواحی چرب را با صابون و نواحی خشک را با آب ولرم شستشو دهند


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.