طعنه غفوری‌فردبه لیست انتخاباتی اصولگرایان/آن را باید در رکوردهای گینس ثبت کرد

دبیرکل حزب راه ملت با بیان اینکه “به رأی مردم احترام می‌گذارم”، دلیل رأی نیاوردن خود را عدم برخورداری از امکانات ‌تبلیغاتی همچون بنر، اس ام اس و نامه‌های تبلیغاتی عنوان کرد. وی افزود: خدمتگذار مردم هستم و حتی از دانشگاه حقوق می‌گیرم و در این فرصت نیز به دانشگاه باز خواهم گشت.

حسن غفوری‌فرد در نشست خبری “تحلیل نتایج انتخابات و ترسیم مسیر پیش رو” با بیان اینکه ما همیشه به رأی مردم احترام می‌گذاریم و تصمیم آنها مورد قبول ماست، افزود: کسانی که نتوانستند در این انتخابات آرای کافی کسب کنند، می‌توانند در پست‌های دیگری به کشور خدمت کنند.

گزیده سخنان وی را در ادامه بخوانید:

·         ارزشمندترین دستاورد حزب ما جذب آرای مستقل مردم بود چرا‌که ائتلاف راه ملت تنها به صورت چهره به چهره با مردم در ارتباط بود و ما سعی داشتیم از تبلیغات وسیع خودداری کنیم چرا‌که این کار را درست نمی‌دانستیم. برخی از احزاب و گروه‌ها با بهره‌گیری از سرمایه‌های مادی و معنوی اسلام برای خود هزینه و از این رو هزینه‌های بی‌جهتی را به نظام تحمیل کردند.

·         آرای ما در این انتخابات مستقیم و بدون هزینه کردن از سرمایه‌های نظام مثل مراجع و روحانیت بود.

·         بنده در خانه احزاب نیز گفته بودم که منابع مالی و هزینه‌های احزاب و گروه‌ها باید مشخص شود. بنابراین مجلس در این زمینه وظیفه دارد اما برخی افراد با امکانات دولتی و غیردولتی هزینه‌های خود را تأمین کردند.

·         با وجود درآمد ارزی بالای ۱۰۰میلیون دلار ما نباید در کشور ۲٫۵ تا ۳ میلیون بیکار داشته باشیم بنابراین معتقدیم که برای حل مشکلات باید از تمام ظرفیت‌ها استفاده کرد.

·         لیست راه ملت ۳۰ نفره و لیست صدای ملت ۱۶ نفره بود که ۵ نفر از آن به مرحله دوم رفتند که مطهری، محجوب، بنده، جلودارزاده و کاتوزیان جزو آن ۵ نفر بودیم که با انصراف کاتوزیان تنها ۴ نفر به مرحله دوم رفتیم و در این دوره مطهری و محجوب رأی آوردند.

·         اگر نظارت مجلس هشتم دقیق‌تر بود، فاجعه ۳هزار میلیاردی اتفاق نمی‌افتاد. ‌در عین حال ما تلاش کردیم قوانینی را تصویب کنیم که تورم‌زا نباشد اما برخی اقدامات دولت منجر به تورم شد. مجلس معتقد بود در سال اول طرح هدفمندی یارانه‌ها درآمد دولت باید از ۱۰ ‌هزار تا ۲۰هزار میلیارد باشد اما نظر دولت این بود که این رقم باید ۴۰هزار میلیارد باشد؛ ما در قانون هدفمندی مصوب کردیم ۵۰درصد درآمدها برای یارانه نقدی، ۳۰درصد برای بهبود خط تولید و ۲۰درصد برای دولت در نظر گرفته شود اما دولت صد در صد این منابع را به یارانه نقدی اختصاص داد.

·         ریزش ۲۰۰نفری نمایندگان مجلس هشتم در مجالس گذشته نیز سابقه داشته و در هر دوره دوسوم نماینده‌ها تغییر می‌کردند اما این امر در این دوره‌ از ۶۰درصد به ۷۰ درصد رسید که دلایل مختلفی داشت.  رفاقت بین اصولگرایان یکی از این موارد بود؛ جبهه پایداری و متحد افراد مشترکی داشتند و باتوجه به اینکه اصلاح‌طلبان نیز در این انتخابات حضور گسترده‌ای نداشتند، اصولگرایان با اطمینان افراد جدید خود را مطرح کردند.

·         جبهه متحد در دور دوم ۲۳ نفر داشت که باید ۲۵ نفر را معرفی می‌کرد از این رو نوباوه و نبویان را از لیست جبهه پایداری به جبهه متحد آورد که باید این کار در کتاب‌ رکوردهای گینس ثبت کرد‌ چرا‌که هیچ گروهی از رقیب خود نامی در لیستش قرار نمی‌دهد. کجای دنیا احزاب از گروه مقابل خود افراد را در لیستشان قرار می‌دهند و شانس افراد خود را پایین می‌‌آورند؟ این در حالی است که خود نبویان گفته بود تمایلی ندارم در لیست جبهه متحد قرار گیرم.

·         وقتی که جبهه متحد دو نفر از جبهه پایداری را در لیست خود قرار داد، در واقع شانس افرادی همچون حبیبی و بادامچیان را کاهش داد در حالی که آنها باید خانم لاجوردی را که پدرش از بنیانگذاران قبل از انقلاب حزب مؤتلفه بود، در حزب خود قرار می‌دادند لذا می‌توان گفت این کار جبهه متحد پدیده‌ای جدید بود که نشان داد دچار جو سیاسی شده‌اند.

·         اگر آیت‌الله مهدوی کنی و آیت الله مصباح یزدی به میدان نمی‌آمدند، باز هم نتیجه کار همین می‌شد و این اختلاف بین روحانیت که به صلاح نظام هم نیست، اتفاق نمی‌افتد. آنها فردی را در لیست خود قرار دادند که با وجود تبلیغات وسیع نفر شصتم هم نشد اما بنده بدون تبلیغات سی ام شدم.

/۲۹۲۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.