طلاب با مردم ارتباط داشته باشند

چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت – ۰۵:۰۴:۱۷ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

امام جمعه نجف:

بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- امام جمعه نجف گفت: توجه به مسائل اخلاقی و معنوی، ارتباط با مردم و آشنا شدن با مشکلات و ناراحتی‌های آنان برای طلاب ضروری است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل ازمرکز خبر حوزه، حجت الاسلام قبانچی در دیدار تعدادی از طلاب حوزه علمیه نجف اشرف ابراز داشت: اندیشه تبلیغ و خدمت و ارتباط با مردم در حوزه علمیه قبل از سی و پنج سال ضعیف بود و دو اندیشه در حوزه مطرح بود: نخست اندیشه علم برای علم. این اندیشه به یک قاعده تبدیل شده بود؛ دوم: اندیشه علم برای هدایت که خلاف قاعده بود و حکم یک استثنا را داشت.
وی ادامه داد: اندیشه نخست در گذشته به دلیل فشار رژیم سابق بر علما و حوزه علمیه و فعالیت‌های تبلیغی و مبارزه با آن‌‌ها اندیشه حاکم بود. اما امروزه حوزه علمیه عراق و عراقی‌ها با ثبت نام در حوزه‌ها، حضور مؤثری از خود نشان داده‌اند.
امام جمعه نجف با بیان اینکه حوزه علمیه عراق در حال حاضر از نظر کمیت و علمیت و فعالیت جهش داشته است، اظهار داشت: امروزه منبر‌های عراق به مدد سخنرانی‌هایی که به هدف هدایت مردم از شبکه‌های ماهواره‌ای پخش می‌شود، به منبری پرقدرت تبدیل گشته است.
وی افزود: هدف من از خدمت به طلاب حوزه علمیه، تقویت اندیشه هدایت است و مجوز دریافت حقوق شرعی(شهریه) عبارت است از برپا داشتن این اصل، یعنی منبر هدایت.
حجت الاسلام والمسلمین قبانچی اظهار داشت: ما باید از فرهنگ بالا و قدرت بیان برخوردار باشیم. بودن در کنار مردم درسی عملی برای طلاب حوزه است.
عضو ارشد مجلس اعلای اسلامی عراق در خصوص جنایت‌های تروریستی بر ضد مراجع عظام تأکید کرد: ضروری است که طلاب در کنار اهتمام بلیغ به علم، در قبال اقدامات تروریستی بر ضد مرجعیت دینی نیز موضع‌گیری کرده و در مقابل این‌گونه اقدامات جنایت‌آمیز از آنان حمایت نمایند.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۵۰۹۱۷۰۴۱۷۴۲۱


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.