طلاق‌ها ریشه در ارتباطات نامشروع در فضای مجازی دارد بعد هم جشن طلاق می‌گیرند

جشن طلاق نگیرید

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با ابراز تاسف از وضعیت طلاق در کشور گفتند: امروز فضای مجازی عامل بسیاری از مشکلات جامعه اسلامی از جمله طلاق شده است و وای به حال ملتی که برای طلاق جشن می گیرند. حضرت آیت الله مکارم شیرازی پیش از ظهرامروز در دیدار اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: فعالیت و برنامه های این کمیسیون بنیادی بوده و با سرنوشت و تربیت فرزندان ما مرتبط می باشد.

 ایشان اظهار داشتند: کمیسیون آموزش، کمیسیونی بنیادی است زیرا شخصیت فرزندان این کشور از مدارس و دانشگاه‌ها شکل می‌گیرد و کمیسیون شما بر این موضوعات نظارت دارند و می‌توانند اثر مهمی داشته باشند زیرا سایر نهادها را می‌توانید تحت نظر داشته باشید.

 حضرت آیت الله مکارم شیرازی بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران دو رکن جمهوریت و اسلامیت دارد که اگر هر کدام از این دو نباشد نظام ما زمین می‌خورد. اسلامیت نظام باید از دبستان، دبیرستان  و دانشگاه‌ها شروع شود و اگر کم و کاستی در این مراکز باشد، اسلامیت متزلزل خواهد شد و به مشکل برمی‌خوریم. یک رکن از دو رکن نظام را شما می‌توانید تقویت کنید.

 این مرجع تقلید افزودند: در زمانی زندگی می‌کنیم که ابزار فساد نسبت به هر زمان دیگری بیشتر است و هیچ زمانی نبوده که امکان گناه تا این حد به آسانی و فراوانی در اختیار کوچک و بزرگ باشد و با توجه به شرایط، همه وظایف سنگین داریم.

 حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه همه بر اهمیت این موضوعات واقف هستیم ولی از باب تأکید تکرار می‌کنم، گفتند: باید درک کنیم در چه زمانی و در چه شرایطی قرار داریم و دشمن معتقد است؛ اگر بخش فرهنگی تخریب شود کل نظام تخریب می‌شود و دشمنان بر این موضوع تأکید دارند؛ یکی از ابزارهای آنها فضای مجازی است که غوغا می‌کند و آن طور که به من اطلاع دادند تا ۹۵ درصد از این فضا دارای مفاسد است البته موضوعات خوبی را هم شامل می‌شود اما نشر فسادش بسیار بیشتر است و این موضوع در راستای زدودن اسلامیت نظام است و برای رفع این مشکل باید در کمیسیون خود فکر کنید و توجه داشته باشید که اکثریت مشتری این فضا، جوانان هستند.

 ایشان با بیان اینکه راه حلی فکر شده و اگر کمیسیون شما هم روی آن کار کند می‌توان این راه را پیش برد تا مشکلات حل شود، افزودند: فیلتر مشکل را نمی‌کند، بلکه راه‌حل این مشکل تقویت شبکه ملی است. احتیاجات مردم را باید در این شبکه حل کرد، همچنین باید دسترسی به این شبکه ملی راحت و دسترسی به فضاهایی مانند اینستاگرام و تلگرام سخت شود که البته می‌توان برای رسیدن به این هدف پهنای باند را برای شبکه ملی بیشتر کنیم و از فضاهای مجازی که در مقابل این شبکه ملی هستند پهنای باند را کاهش دهیم. باید توجه داشت که شبکه ملی باید جوابگوی نیازهای مردم باشد تا مردم به تلگرام و اینستاگرام نروند.

 معظم له افزودند: این یک عزم جدی می‌خواهد که هنوز در قسمت‌های بالا این عزم جدی را نمی‌بینیم. شورای رسیدگی به فضای مجازی داریم اما دلسوزی نمی‌کند. نمی‌دانم چه عاملی دارد ولی این موضوع باید در متن کار کمیسیون باشد تا در آینده شاهد حل این مشکل باشیم.

 حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: آن طور که اطلاع دادند فضای مجازی در موضوع انتخابات نیز می‌تواند موثر باشد و با این شرایط فضای مجازی سر از مسائل سیاسی و اقتصادی نیز در می‌آورد. اگر کسی بر روی این مشکلات شک دارد می‌تواند تحقیق کند.

 این مرجع تقلید بیان داشتند: اکثر طلاق‌هایی که واقع می‌شود مربوط به زوج‌های جوان است که ریشه در ارتباطات نادرست ناشی از فضای مجازی دارد و بعد هم جشن طلاق می‌گیرند، وای به حال ملتی که برای طلاق جشن می‌گیرد.

 حضرت آیت الله مکارم شیرازی افزودند: تولید بدبینی، اشاعه فحشا، تهمت‌ها، دروغ‌ها و توهین به مقدسات در فضای مجازی انجام می‌شود که لازم است در مقابل آنها واکنش صحیح نشان داد. با همه این شرایط در مقابل دشمنی‌های فرهنگی نباید موضع انفعالی بگیریم.

 

منبع: خبرگزاری حوزه

 

 

باز نشر: اخبار ایران و جهان ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.