طلاق والدین، عامل گاز گرفتن‌های سوارس

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، لینا رنه پریز، مادربزرگ لوئیس سوارس چند روز پس از حکم سنگین فیفا و بازگشت لوئیس به خانه، علت گاز گرفتن و رفتار عجیب نوه خود را تشریح کرد، سوارس تا‌کنون باکال، ایوانوویچ و گیه‌لینی را گاز گرفته است.

وی در این باره گفت: سوارس هرگز یک مبارز نبوده و روحیه درگیرانه جنگی نداشته، اتفاقا بسیار خوش برخورد است و مونس و همدم من محسوب می‌شود. نمی‌دانم چه بر سر نوه من آمده است. من ۲۲ نوه دارم و لوئیس شاید یکی از آرام‌ترین و بهترین نوه‌های من است.

مادربزرگ سوارس ادامه داد: واقعا معلوم نیست چرا لوئیس این کار زشت را انجام می‌دهد، اما اگر از من بپرسند قطعا به طلاق والدینش اشاره می‌کنم که در روحیه او تاثیر بسیار بدی داشته است.

سوارس در حال ترک لیورپول و پیوستن به بارسلوناست، اما باید منتظر باشیم تا تکلیف تجدید نظر فیفا در محرومیت چهار ماهه او روشن شود. به دنبال انتشار یک بیانیه در صفحه شخصی لوئیس سوارس، مهاجم تیم ملی اروگوئه که مضمون آن عذرخواهی از جورجو کیه‌لینی و اهالی دنیای فوتبال بود، مدافع تیم ملی ایتالیا به ستاره خط حمله لیورپول قوت قلب داد.

سوارس در این بیانیه‌ ضمن اعتراف به اشتباه خود برای گاز گرفتن شانه کیه‌لینی در جریان دیدار تیم‌‌های ملی ایتالیا و اروگوئه در دور آخر بازی‌های مرحله گروهی جام‌جهانی از وی عذرخواهی کرد و وعده داد که چنین کاری را تکرار نخواهد کرد. کمیته انضباطی فیفا، سوارس را به دلیل حرکت ناشایستی که انجام داد، از ۹ بازی ملی رسمی و چهار ماه حضور در تمام فعالیت‌های مرتبط با فوتبال محروم کرده است.

دهن‌کجی به حکم فیفا

لوئیس سوارس محرومیت چهارماهه دوری از فوتبال را پذیرفته و این روزها در کشورش به سر می‌برد، اما اگر خیلی هوای فوتبال در سر دارد، می‌تواند راه فراری برای این چهار ماه پیدا کند و به بازی کردن خود ادامه دهد. مهاجم تیم لیورپول با پیشنهادی از تیم کوسووان کوزوو روبه‌رو شده و به ازای هر ماه حضور در این تیم ۱۲۰۰پوند دریافت خواهد کرد. حالا دراکولا این فرصت را دارد تا پس از گاز گرفتن شانه جورجیو کیه‌لینی برای ادامه دادن به فوتبال به سوپرلیگ کوزوو فرار کند.

این مهاجم اروگوئه‌ای تا ماه نوامبر از میادین فوتبال دور خواهد بود و در پایان این مدت مشخص نیست که او را در لیگ انگلیس ببینیم یا لالیگا اسپانیا چراکه بارسلونا با وجود محرومیت این بازیکن بیست و هفت ساله، وی را می‌خواهد و احتمالا مقصد بعدی سوارس ایالت کاتالان خواهد بود. با این حال اکنون بارسلونا رقیبی از کوزوو دارد. تیمی از این کشور شرایط را برای بازی او در زمان محرومیتش مهیا کرده است. کوزوو هنوز به عضویت کامل فیفا درنیامده و به همین دلیل می‌تواند بدون توجه به قوانین این نهاد لیگ فوتبال خود را برگزار کند. به نظر می‌رسد کوزوو برای پناهندگی بازیکنانی که با مشکلاتی چون سوارس روبه‌رو می‌شوند، مکان مناسبی است.

ژاویت پاکولی، رئیس این باشگاه امیدوار است برای اولین‌بار یک بازیکن بین‌المللی را به کوزوو بیاورد. «سوارس طی چهار ماه آینده نمی‌تواند بازی کند. ما هم به عضویت فیفا در نیامده‌ایم بنابراین فکر می‌کنم او می‌تواند در کوزوو بازی کند. به همین دلیل ما پیشنهاد خودمان را برای باشگاه لیورپول ارسال کردیم و منتظر جواب آنها هستیم. تیم هاجوالیا کوسووان علاقه دارد با پرداخت ۲۵هزار پوند به لیورپول، این بازیکن را به خدمت بگیرد و دستمزد ماهانه ۱۲۰۰ پوند را در اختیارش قرار دهد. «این بالاترین دستمزدی است که ما می‌توانیم به او بدهیم. ما ۲۵هزار پوند به علاوه حقوق ۱۲۰۰ پوند به ازای هر ماه را پیشنهاد کرده‌ایم. این شاید برای سوارس مسخره باشد، اما این تمام توانی است که ما داریم. اگر علاقه دارد به اینجا بیاید و بازی کند، به او خوشامد می‌گوییم. از آنجا که ما در عضویت فیفا نیستیم حضور در کوزوو می‌تواند برایش ایده‌آل باشد.»

هاجوالیا سال گذشته در سوپرلیگ کوزوو به عنوان ششم رسید و مالکیت آن به عهده خواننده معروف این کشور است که با نام «مدا» شناخته می‌شود. حالا باید سوارس میان کنار ماندن از دنیای فوتبال در این چهار ماه و حضور در کشوری مستقل از قوانین فیفا یکی را انتخاب کند.

کیه لینی سوارس را بخشید

جورجیو کیه لینی مدافع تیم ملی ایتالیا که در صحنه جنجالی سوارس در بازی ایتالیا ـ اروگوئه نقش اول را به عهده داشت، در واکنش به عذرخواهی رسمی سوارس از او که دیروز در شبکه‌های اجتماعی اتفاق افتاد، نوشت: «لوئیس؛ من همه چیز را فراموش کرده‌ام. امیدوارم که فیفا جریمه تو را کاهش دهد.»

گفتنی است سوارس به خاطر گاز گرفتن کیه لینی در بازی اروگوئه مقابل ایتالیا از سوی فیفا به چهار ماه محرومیت از هرگونه فعالیت فوتبالی محکوم شده است.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.