طلای تاریخی سوریان برای کشتی فرنگی

  به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس از لندن، در پایان رقابت‌های کشتی فرنگی بازی‌های المپیک ۲۰۱۲ لندن که از ساعت ۱۶:۳۰ امروز به وقت ایران در سالن “اکسل” شهر لندن آغاز شد، حمید سوریان نماینده کشورمان در فینال وزن ۵۵ کیلوگرم با پیروزی مقابل روشن بایراموف، نایب قهرمان المپیک پکن از آذربایجان مدال طلای المپیک لندن را بر گردن آویخت.

نماینده کشورمان پس از استراحت در دور نخست و پیروزی در دور دوم مقابل ارالی‌یف از قرقیزستان در دور سوم هم از سد پیتر مودوس مجارستانی گذشت و راهی نیمه‌نهایی شد. وی در این مرحله هم در ۲ تایم و با نتایج (۳ بر صفر) و (۳ بر صفر) مقابل هاکان نیبلوم، نفر سوم جهانی ۲۰۰۹ از دانمارک به پیروزی رسید و راهی دیدار نهایی شد.

با حضور سوریان در فینال مدال نقره وی قطعی شد و پس از ۴۰ سال ناکامی کشتی فرنگی در المپیک بار دیگر ایران در این رشته صاحب مدال المپیک شد.

وی در فینال به مصاف روشن بایراموف، دارنده مدال نقره المپیک پکن و قهرمان ۲۰۱۱ جهان از آذربایجان رفت که در ۲ تایم و با نتایج (۲ بر صفر) و (یک بر صفر) در این دیدار به برتری رسید تا مدال طلای المپیک را بر گردن بیاویزد.

نابغه کشتی فرنگی ایران و دارنده ۵ مدال طلای جهان با مدال طلای المپیک کلکسیون افتخاراتش را که تنها مدال المپیک را کم داشت کامل کرد.

این مدال طلا نخستین مدال طلای تاریخ کشتی فرنگی ایران است. پیش از این محمد پذیرایی مدال برنز المپیک ۱۹۶۰ رم و محمد علی‌آبادی آخرین مدال تاریخ ایران را در بازی‌های المپیک در المپیک ۱۹۷۲ مونیخ مدال نقره را برای ایران به ارمغان آورده بود.


Varzesh3.com | ورزش ۳

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.