طلای رحمان برای ایران اهمیت زیادی داشت

 علی اصغر رواسی پس از رکوردشکنی و کسب مدال طلای پارالمپیک توسط سیامند رحمان اظهار داشت: رقابت بسیار خوبی بود. وزنه‌هایی که برای رحمان انتخاب کردیم ۱۰۰ درصد به دنبال مدال بودیم. چون این مدال هم برای وزنه‌برداری هم برای کل کاروان اهمیت زیادی داشت. دوست نداشتیم کاری کنیم که حتی یک درصد شانس مدال را از دست بدهیم.

وی در مورد نزدن وزنه ۳۰۱ کیلوگرمی توسط رحمان گفت: او بیش از حد به ابراز احساسات تماشاگران ایرانی در سالن پاسخ داد و وزنه سنگینی را انتخاب کرد. جو سالن روی او تأثیر منفی گذاشت و همین باعث شد که نتواند این وزنه را بزند در حالی که او در تمرینات ۳۱۰ کیلو را به راحتی مهار کرده بود.

مربی تیم ملی وزنه‌برداری تأکید کرد: برای ما در درجه اول طلا مهم بود و رکوردشکنی در درجه دوم قرار داشت. رکورد را می‌توان در هرجای دیگر شکست اما طلای المپیک را هر ۴ سال یکبار می‌توان کسب کرد.

رواسی در پاسخ به این سؤال که چرا رحمان برای بار چهارم حاضر نشد که رکوردشکنی کند، گفت: قانون با این موضوع مخالف است. قانون می‌گوید نباید وزنه‌برداری که می‌خواهد رکوردشکنی کند ۱۰ کیلو با وزنه قبلی‌اش اختلاف داشته باشد در حالی که رحمان ۲۸۰ کیلو را زده بود و ما می‌خواستیم ۳۰۱ کیلو را آزمایش کنیم که این مقدار با ۱۰ کیلو قانونی مغایرت داشت.

مربی تیم ملی وزنه‌برداری در مورد برنامه‌های آینده وزنه‌برداری گفت: هفته آینده برنامه‌ای برای استعدادیابی جوانان در مشهد داریم که باید وزنه‌برداران جوان را آزمایش کنیم اگر بخواهیم تعلل کنیم وزنه‌برداری قدرت کوبندگی خود را از دست خواهد داد.

وی در پاسخ به این سؤال که برای پارالمپیک ۲۰۱۶ چه تعداد از ورزشکاران حال حاضر می‌توانند حضور پیدا کنند، عنوان کرد: در حال حاضر ۲ تن از وزنه‌برداران قادر به ادامه همکاری نیستند و باید به جوانان فرصت دهیم از حالا هم مشخص نیست که چه کسانی می‌توانند در ۲۰۱۶ برزیل وزنه بزنند.

رواسی در پایان گفت: این اولین قهرمانی وزنه‌برداران جانبازان و معلولین ایران در پارالمپیک است البته تیم ما پیش از این قهرمان جهان شده بود.


Varzesh3.com | ورزش ۳

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.