طلای خزانه به چرخه تولید تزریق شود

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

رئیس اتحادیه طلا و جواهر مشهد گفت: تقاضا کردیم طلایی که در خزانه است و دولت آن را به عنوان پشتوانه ارز نگهداری می‌کند با اخذ ضمانت‌هایی در بازار تولید تزریق شود

خبراقتصادی:باقر معبودی‌نژاد به تسنیم اظهار کرد: تقاضا کردیم طلایی که در خزانه است و دولت آن را به عنوان پشتوانه ارز نگهداری می‌کند با اخذ ضمانت‌هایی در بازار تولید تزریق شود چون این امر می‌تواند رونق اقتصادی خوبی را به همراه داشته باشد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر مشهد با بیان اینکه بیشتر هدف ما تولید است, تصریح کرد: از سال‌های قبل تولید و ساخت و ساز طلا در ایران مرسوم بوده به طوری که یکی از تولیدات اصلی مردم این سرزمین طلا و زیور آلات مربوط به آن بوده است.

وی با تأکید بر اینکه در حال حاضر تا حدودی با مشکل در تولید مواجهه هستیم افزود: حدود یک سال است که توجه خاصی به تولید طلا در کشور شده که در قبل سابقه نداشته و سبب این امر نیز نبود تسهیلاتی برای تولید طلا بود.

معبودی نژاد با اشاره به اینکه توافقاتی بین اتحادیه طلا و بانک‌ها صورت گرفته است, خاطرنشان کرد: طلا صنفی است با ارزش بالا و حجم کم که می‌تواند پس از نفت از صادرات مهم کشور ما محسوب شود، زیور آلات ایرانی در جهان تقاضا دارد و ترکیه به عنوان کشور همسایه این مطلب را اثبات کرده که می‌توان از تولید و صادرات طلا به درآمدهای خوبی دست یافت.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر مشهد افزود: در حال حاضر از مشهد طلایی به خارج از کشور صادر نمی‌شود و اگر بخواهیم طلایی صادر کنیم باید از طریق تهران صورت بگیرد که به سبب مسائل امنیتی این کار مقدور نیست.

معبودی نژاد با اشاره به صادرات طلا عنوان کرد: در حال حاضر استان‌های آذربایجان‌های شرقی و غربی، خراسان‌رضوی و اصفهان و یزد به تهران برای صادرات اضافه شده‌اند و در آینده نزدیک این پنج استان می‌توانند صادرکننده طلا باشند.

وی با بیان اینکه طلا کالایی سرمایه‌ای است که هیچگاه از ارزش ساقط نمی‌شود, تصریح کرد: بیشتر منابع طلای ما در حال حاضر طلاهایی است که در اختیار مردم قرار دارد.


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.