طلا به خواب زمستانی رفت!

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

با توجه به رشد شاخصهای سهام در بازارهای بین المللی و بهبود اوضاع اقتصاد جهان اخیرا درخشندگی طلا از بین رفته و امروز هم بار دیگر قیمت این فلز با کاهش روبرو شد.

خبراقتصادی:به گزارش رویترز، اونس جهانی طلا در آوریل سال جاری میلادی به کمترین حد دو سال اخیر رسید و این کاهش میزان خرده فروشی این فلز را افزایش داد.

اما بهای این فلز زرد بار دیگر در ماه ژوئن به دنبال نگرانی سرمایه گذاران از کاهش زودهنگام محرک پولی آمریکا به پایین ترین رقم سه سال اخیر رسید. در حال حاضر طلا با افت بیش از ۲۸درصدی در سال جاری بیشترین کاهش خود طی ۳۲ سال قبل را به ثبت رسانده است.

بر اساس این گزارش، امروز قیمت هر اونس طلای جهانی با افت ۰٫۲ درصدی به ۱۲۱۰ دلار رسیده است. هر اونس طلا در بازار آمریکا نیز با کاهش ۰٫۳درصدی در محدوده ۱۲۰۹دلار داد و ستد می گردد.

جویس لیو تحلیلگر اقتصادی موسسه فیلیپ فیوچرز در سنگاپور تصریح کرد: همیشه خرید فیزیکی طلا از رشد بهای این فلز حمایت می کند اما اخیرا تقاضای خرید کاهش یافته و به نظر من امروز افت تدریجی قیمت طلا را شاهد خواهیم بود.

یک معامله گر هنگ کنگی گفت: در حال حاضر قیمت طلا در سطح پایینی قرار دارد و طبق نمودار تکنیکال قیمت این فلز روند نزولی را هدف قرار داده است./طلا


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.