طلا به کدام سو می رود؟

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

در نظرسنجی اخیر بلومبرگ ۲۵ نفر کارشناسان و تحلیلگران اقتصادی شرکت کردند. پانزده نفر از تحلیل گران انتظار کاهش قیمت برای هفته آینده را دارند.

خبراقتصادی:هفت نفر دیگر سیر صعودی را برای بهای طلا پیش بینی می کنند و سه نفر دیگر از کارشناسان رای به ثبات یا حداقل تغییر دادند.

طلا در ۲۱ اوت در بازار جهانی بدنبال نگرانی ها از حمله آمریکا به سوریه به اتهام استفاده از سلاح شیمیایی ، تا ۵٫۴ درصد افزایش یافت. اما با آرام شدن تهدیدات جنگی در پی تسلیم سلاح های شیمیایی سوریه این روند صعودی عقب نشینی کرد و به جایگاه خود در ۲۱ ژوئن برگشت.

از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۱ بهای این فلز زرد ۷۰ درصد افزایش یافت که بانک مرکزی ایالات متحده بیش از ۲ تریلیون دلار به سیستم مالی از طریق خرید بدهی ها تزریق کرد. همچنان گمانه زنی ها حاکی است که سیاست  فدررال رزرو در نشست ۱۷-۱۸ سپتامبر، متوقف کردن خرید اوراق قرضه است که این امر به افزایش دلار منتهی می گردد که در مقابل آن طلا با کاهش ارزش مواجه شده و اعتماد به این کالا برای سرمایه گذاری به حداقل خواهد رسید.

بانک سرمایه گذاری گلدمن ساکس در گزارش تازه خود پیش بینی کرده قیمت طلا طی سه و دوازده ماه آینده به ترتیب ۱۳۰۰ و ۱۱۷۵ دلار خواهد رسید. موسسه جنرال سوسایت نیز اطلاعاتی را بیان کرد که  قیمت طلا تا پایان سال به ۱۲۰۰ دلار در هر اونس خواهد رسید.


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.