طلا در آستانه شکست سطح ۱۴۰۰ دلاری

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

موسسه مالی سیلور تراست در تازه ترین گزارش خود ضمن اشاره به افزایش ۱۴ درصدی قیمت جهانی طلا از ابتدای سال ۲۰۲۴ میلادی اعلام کرد، کاهش شاخص سهام در بازارهای بین المللی به خصوص کشورهای نوظهور تاثیر بسیاری بر افزایش قیمت طلا داشته است

خبراقتصادی:به گزارش پایگاه اینترنتی گاردین، کارشناسان اقتصادی و تحلیلگران مالی بر این باورند که در صورت ادامه روند کنونی قیمت طلا طی ماه های آینده نیز با افزایش روبرو خواهد شد. قیمت طلا اکنون در آستانه شکستن سطح مقاومتی ۱۴۰۰ دلاری قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش نگرانی نسبت به وضعیت اقتصادی آمریکا و چین تاثیر منفی بسیاری بر افت شاخص سهام در بازارهای بین المللی داشته و تشدید بحران اوکراین و کریمه نیز می تواند تاثیر بسیاری بر نوسانات قیمت طلا در روزهای آینده داشته باشد.

قیمت نقره نیز که سال قبل با افت ۳۶ درصدی روبرو شده از ابتدای امسال تاکنون ۹ درصد افزایش داشته است. در صورتی که نگرانی ها در بازارهای مالی کشورهای نوظهور ادامه یابد و تنش های سیاسی در اوکراین، تایلند، ونزوئلا ادامه داشته باشد تقاضا برای خرید طلا به شدت افزایش خواهد یافت.

البته بانک مریل لینچ آمریکا نیز پیش بینی کرد در صورت افزایش نرخ بهره آمریکا قیمت طلا امسال به طور میانگین به ۱۱۵۰ دلار خواهد رسید


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.