طلا در التهاب نشست بانک مرکزی آمریکا, ادامه یا توقف سیاست های انبساطی پولی؟

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

احتمال ادامه کاهش قیمت طلا تا سطح یکهزار دلار

همزمان با آخرین روز برگزاری نشست دو روزه مقامات فدرال رزرو(بانک مرکزی) آمریکا، قیمت جهانی طلا سیر صعودی به خود گرفت در حالی که قیمت پایانی داد و ستدهای دیروز بازارجهانی طلا، یکهزار و ۳۲۶ دلار و ۷۰ سنت بود،با آغاز معاملات امروز،قیمت هر اونس طلا تا آستانه ۱۳۳۵ دلار صعود کرد

 خبراقتصادی:همزمان با آخرین روز برگزاری نشست دو روزه مقامات فدرال رزرو(بانک مرکزی) آمریکا، قیمت جهانی طلا سیر صعودی به خود گرفت.

در حالی که قیمت پایانی داد و ستدهای دیروز بازارجهانی طلا، یکهزار و ۳۲۶ دلار و ۷۰ سنت بود، با آغاز معاملات امروز، قیمت هر اونس طلا تا آستانه ۱۳۳۵ دلار صعود کرد. البته تا لحظه مخابره این گزارش قیمت جهانی هر اونس طلا به ۱۳۳۲ دلار کاهش یافت ولی در مقایسه با نرخ پایانی روز قبل همچنان در مدار صعود قرار دارد.

در حال حاضر بازارجهانی طلا در انتظار اعلام نتایج نشست بانک مرکزی آمریکاست که از روز قبل آغاز شده و امروز به پایان می رسد. اتخاذ تصمیم احتمالی این بانک در خصوص ادامه یا توقف سیاست های انبساطی پولی و تزریق منابع مالی به بازارهای مالی سرنوشت قیمت طلا را تعیین خواهد کرد.

لذا به اعتقاد کارشناسان، رشد تقاضای سفته بازی در بازارهای جهانی مهمترین علل افزایش امروز قیمت طلا به شمار می رود.

همچنین آمارهای تازه در خصوص وضعیت بازار کار و رشد اقتصادی آمریکا نیز روز جمعه منتشر خواهد شد و این گزارش ها نیز می تواند تاثیر بسیاری بر روند تحولات قیمت طلا داشته باشد. در صورت انتشار یافتن گزارش های مثبت و متعاقب تقویت دلار، احتمال کاهش نرخ طلا وجود دارد اما تاکید بانک مرکزی آمریکا بر ادامه اجرای سیاست های انبساطی می تواند طلا را به اوج بازگرداند.

البته بعضی کارشناسان نیز معتقدند حتی در صورت توقف اجرای سیاست های تزریق پولی بانک مرکزی آمریکا باز هم در بلندمدت و تحت تاثیر سیر تورمی رشد نقدینگی طی ۳ سال قبل فشار بر قیمت طلا در بلندمدت ادامه خواهد داشت و سطح فعلی قیمت طلا تنها در کوتاه مدت حفظ خواهد شد و حتی در کوتاه مدت پیش بینی ادامه کاهش قیمت طلا تا سطح یکهزار دلار نیز وجود دارد.


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.