طلا در سراشیبی سقوط

مبادلات امروز بازار طلا با روند نزولی همراه شد و بهای هر مثقال در نتیجه افت ۲۷ تومانی دلار ۵٫۱۰۰ تومان کاهش یافت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران بازار داخل بعد از افت بهای طلا در روز قبل، امروز با وجود ثبات بهای جهانی طلا تنها به دلیل بازیگر اصلی این بازار یعنی دلار با کاهش ۵۱۰۰ تومانی، هر مثقال طلا را با بهای ۳۱۶۳۰۰ تومان به فروش رساند.

بنابراین گزارش در بازار های جهانی قیمت طلا در پایان معاملات هفتگی منتهی به روز شنبه به علت افزایش احتمال حرکت صعودی اقتصاد آمریکا با کاهش ۲۵ دلار و ۱۰ سنتی نسبت به ۲۴ ساعت قبل از آن برروی نرخ ۱٫۵۸۳ دلار و ۴۰ سنت بسته شد.

این گزارش حاکی است، در همین راستا هر گرم طلای ۱۸ عیار هم بدون اجرت ساخت با افت ۱٫۱۸۰ تومانی و با بهای ۷۳٫۰۱۰ تومان فروخته شد.

شایان ذکر است، به نقل از فاکس فکتوری کارشناسان بر این عقیده هستند که اطلاعات مربوط به نرخ بیکاری آمریکا در ساعت ۱۷ پنجشنبه این هفته تکمیل خواهد شد که تأثیر مستقیمی در تصمیم گیری بانک مرکزی آمریکا خواهد داشت که اگر نرخ بیکاری بر آمریکا افزایش یابد شرایط اقتصادی در این کشور وارد بحران تازه ای خواهد شد که می تواند بانک مرکزی آمریکا را مجبور به کاهش نرخ بهره بانکی و خرید اوراق قرضه دولتی کند که در این صورت بانک مرکزی مجبور به افزایش سطح نقدینگی خواهد شد و در نتیجه افزایش میزان تورم و همچنین افزایش بهای انس طلا را به دنبال خواهد داشت./عب


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.