طلا نمی تواند رکورد های سال ۲۰۱۱ را بزند

۱۴ام بهمن ،

طلا نمی تواند رکورد های سال ۲۰۱۱ را بزند | چاپ |
شنبه ۱۴ بهمن ساعت ۱۲:۴۷

بینا- موسسه مالی کردیت سوییس در تازه ترین گزارش تحلیلی خود اعلام کرد، بعید به نظر می رسد که قیمت طلا در سال ۲۰۲۲ میلادی به رکوردهای سال ۲۰۱۱ میلادی دست یابد.
به گزارش بینا به نقل از بلومبرگ، موسسه کردیت سوییس افزود، با توجه به افزایش رشد اقتصادی آمریکا و پایین بودن نرخ تورم در این کشور، فشارها بر قیمت طلا بیشتر خواهد شد و قیمت طلا به سطح رکوردهای سال ۲۰۱۱ نخواهد رسید.
بر این اساس قیمت طلا در سپتامبر ۲۰۱۱ میلادی به بیش از ۱۹۲۱ دلار رسید. قیمت طلا در سه ماه پایانی ۲۰۱۲ میلادی به طور میانگین به ۱۷۱۸ دلار رسیده است. موسسه کردیت سوییس پیش بینی کرد میانگین قیمت هر اونس طلا تا سه ماه سوم امسال به ۱۷۹۰ دلار خواهد رسید.
این گزارش افزود، بانک های مرکزی آمریکا اروپا و ژاپن به اجرای سیاست های انبساطی پولی با هدف افزایش رشد اقتصادی ادامه خواهند داد. قیمت طلا سال قبل برای دوازدهمین سال متوالی افزایش داشته است که این مساله در نه دهه اخیر بی سابقه است.
صندوق بین المللی پول پیش بینی کرده است رشد اقتصادی جهان امسال به بیش از ۳٫۵ درصد خواهد رسید و بر همین اساس موسسه گلدمن ساش افزایش قیمت طلا را در سال ۲۰۲۲ پیش بینی کرده است.
قیمت طلا از دسامبر ۲۰۰۸ میلادی تا کنون ۹۰ درصد رشد داشته است. بر اساس پیش بینی موسسه کردیت سوییس میانگین قیمت طلا امسال به ۱۷۴۰ دلار و سال آینده نیز به ۱۷۲۰ دلار در هر اونس خواهد رسید.


RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.